Anbefalte innlegg

Var ute på en liten langtur med golfen igår, men etter ca 5 mil, så begynte dioden for kjølevæska å blinke, og viseren pekte godt over til høyre. Hadde ikke annet valg, og måtte jo kjøre de 5 mila hjem igjen også, i håp om at det skulle gå bra, som det også gjorde. Men hva indikerer dette ?

Dårlig kjølevæske, gåen føler, etc etc ? Aldri vært sånn før nå.

Kan legge til at bilen står tørt og godt inne i en garasje, så noen fukt"skader" eller sånt kan vel ikke ha forekommet ?

Takker for alle svar !

Mvh, Kristoffer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en ny ekspansjonstank Kristoffer. Føleren som pleier å ta kvelden, og da får du dette problemet fra tid til annen.

PS: Så lenge niåvet på kjølevannet ditt er normalt seff..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dumt spm men siden ikke står i tråden din.

sjekket om du kanskje har noe lekkasje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en ny ekspansjonstank Kristoffer. Føleren som pleier å ta kvelden, og da får du dette problemet fra tid til annen.

PS: Så lenge niåvet på kjølevannet ditt er normalt seff..

Mottatt ! Væskenivået så normalt ut det. så da får vi prøve en ny tank. Mener å huske at det lå en link på forumet om et sted som solgte de billig ? : klø :

Takk for tipset : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dyre orginalt. Mener å huske jeg betalte i underkant av 500kr for tank og lokk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problemet på bilen min. Jeg har fortsatt ikke funnet feilen, og det viser seg at det forsvinner litt kjøleveske under kjøring. Det vises nesten ikke i overtrykksbeholderen, men dioden slår ut. Er nok å helle på en dc l.

Det man seff må passe på er hvorvidt dette forsvinner inn i motoren. Sjekk peilepinnen, og lokket for olje påfyll. Regner med du veit detta, men sier det alikevell. Er det hvite flekker på pinnen eller i lokket, kan det være toppakningen. Vanligvis er det ikke det. Hos meg tror jeg det rett og slett fordamper ut av en eller annen dårlig slange. Men dønn umulig å finne feilen.

Mulig det kan fikses med en flaske radiatortetter, kjøpt på benser'n på hjørnet. Men for all del ikke hel det i påfyllingsbeholderen, dra av øvre slange til radiatoren og hell det inn der... Kan ikke komme på noe annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dyre orginalt. Mener å huske jeg betalte i underkant av 500kr for tank og lokk.

Ringte og snakket med Nordlie Auto idag. Men de mente at 89mod var en overgangsmodell med tanke på selve tanken. Så jeg ble bedt om å sjekke opp chassinummer, så ikke jeg fikk feil deler.

Kan det stemme ? Forskjellig fra 89 til 90mod ?

Jeg har samme problemet på bilen min. Jeg har fortsatt ikke funnet feilen, og det viser seg at det forsvinner litt kjøleveske under kjøring. Det vises nesten ikke i overtrykksbeholderen, men dioden slår ut. Er nok å helle på en dc l.

Det man seff må passe på er hvorvidt dette forsvinner inn i motoren. Sjekk peilepinnen, og lokket for olje påfyll. Regner med du veit detta, men sier det alikevell. Er det hvite flekker på pinnen eller i lokket, kan det være toppakningen. Vanligvis er det ikke det. Hos meg tror jeg det rett og slett fordamper ut av en eller annen dårlig slange. Men dønn umulig å finne feilen.

Mulig det kan fikses med en flaske radiatortetter, kjøpt på benser'n på hjørnet. Men for all del ikke hel det i påfyllingsbeholderen, dra av øvre slange til radiatoren og hell det inn der... Kan ikke komme på noe annet.

Dette visste jeg ikke, så det skal sjekkes opp etterpå :) Takk for tipset : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte og snakket med Nordlie Auto idag. Men de mente at 89mod var en overgangsmodell med tanke på selve tanken. Så jeg ble bedt om å sjekke opp chassinummer, så ikke jeg fikk feil deler.

Kan det stemme ? Forskjellig fra 89 til 90mod ?

Hmm. Det vet jeg ikke. Kan være greit å ta med seg vognkort da,eller notere ned chassisnummer.

Den jeg fikk stemte vertfall. Rund og med blått lokk. Fantes bare en rund type tror jeg.

Hvis det ikke var noe med antall stikk i føleren. Lenge siden,husker ikke detaljene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.