Motorfjusk Golf 3 1.8 l. Tips?

Anbefalte innlegg

Har en 92 mod 1.8 l golf 3.

Denne er av og til helt fin og av og til så fjusker den og rykker noe voldsomt.uavhengig om den er varm el kald.

Leste av feilkodene idag.noen som har en ide om va jeg kan prøve? Kan nevne at plugger,fordelerlokk,rotor,pluggledninger,bensinfilter,luftfilter er nytt.

5 Faults Found:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

03-00 - No Signal

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

00518 - Throttle Position Sensor (G69)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

00518 - Throttle Position Sensor (G69)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

-----------------------------------------------------

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slett feil kodene. sjekk om de kommer opp igjen.sjekk kontaktene på mono motronic "forgasseren" innsprutet.. kan samle seg dritt og oljesøl i di. rens gasspjeldet og ta ny grunninstilling av dette. sjekk for koder igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slettet feilkodene og dei 2 første kom opp igjen med en gang. men den med hall giver er vel vanlig å få opp iom motorn ikke gikk når jeg leste av feilkodene? vet du how too grunninnstille gasspjeld da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar gjerne imot flere tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slettet feilkodene og dei 2 første kom opp igjen med en gang. men den med hall giver er vel vanlig å få opp iom motorn ikke gikk når jeg leste av feilkodene? vet du how too grunninnstille gasspjeld da?

Hvis jeg ikke husker feil så tar du av batteripolene og lar motorstyring, gasspjeld osv stå uten strøm over natten f,eks, ivertfall noen timer:)

Ville også gått over jordingene til gasspjeldet, samt jordingene til motor og styrehjerne.

Hadde et hav av problemer på min 3`er, og et av dem forsvant etter jeg byttet jordingskabelen fra batteriet til chassi: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper pakninga på monospruten er gefitten gefaren jeg.....

og følgende feilkode får vel så å si alle med mk3 : 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker gutter! renset TPS og bilen er god som ny! herlig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.