A4 b5 quattro - dunkelyd i støtdempere

Anbefalte innlegg

har en dunkelyd/klakkelyd i hjulopphenget bak. ALLE foringer er sjekket og har byttet det som hadde tendenser til og vere dårlig. Men lyden er der enda. Står koni coilovers montert på bilen og har hatt av demperene flere ganger og justert å kjent på de, virker ok når de er utmontert. Men når jeg kjører bilen på veien og kommer ujavnheter i veien dunker det som bare F.... bak, verst på venstre side. demperen virker ok, men har fått en mistanke til at det kan vere den som kødder... ser ikke så mange andre muligheter lengre nå...

Noen med erfaringer / tips som kanskje kan hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med selve toppfestet til fjørbeinet? Vet ikke helt hvordan disse er på quattro, men har erfaring med at på fwd kan de bli slitne og da kommer det slike lylder du snakker om. Hvis du ikke byttet ut toppfestet da du monterte coiloverene, er det nok dette festet som er gåent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er ikke slark i toppfestet og alt er skrudd skikkelig til... Er det ikke mulig at demperen lager lyd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er fullt mulig at demperen lager lyd f.eks. hvis den ikke er skrudd godt nok nedi "strut housingen" (Vet ikke tilsvarende ord på norsk). Men er ikke nødvendigvis sikkert du klarer å merke slark i toppfestet for hånd! Er jo mer sansynlig at et 11 år gammelt toppfeste er slitent enn enn relativt ny demper! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenkearmene? Kan være slitte foringer på de og lage en sånn klunkelyd du beskriver.. Har nettopp det på min, begge sider.. Hjalp det, lydene ble borte.. Kosta 350kr pr. stag tror jeg, på Veng med klubbrabatt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bytta indre og ytre bærearmsforinger nede bak, stabstagforinger og lenkearmer er også byttet, så det er nok ikke det:p Får gå over å dobbelsjekke toppfestet.. Men toppfeste på quattro er forskjell på fra vanlig fremhjulstrekk.. får dobbelsjekke hvis ikke bestiller jeg nye coilovers... Blir nok koni coilovers...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.