#1 Skrevet Oktober 2, 2007 Jeg har sjekket litt rundt det med å senke syncroen min. Blir ikke helt klok på det jeg leser. Slik bilen er nå er den kjempehøy oppunder. Praktisk og greit. Slår aldri nedi og tar seg frem overalt. Men jeg tenkte å senke den endel. Greia er at senker jeg den 60 mm nå, så er den like høy som en normalt lav golf. Jeg må vel antaglig senke den 100-120 mm for at den skal bli lav. Det jeg da er redd for er at dette skal gå utover drivverket bakover. At kardangen slår i taket på tunellen etc... Og så langt har jeg bare funnet kjempedyre senkesett til 6000 og oppover. Noen som har erfaring fra dette på forumet? Alle gode råd tas imot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2007 Jeg har sjekket litt rundt det med å senke syncroen min. Blir ikke helt klok på det jeg leser. Slik bilen er nå er den kjempehøy oppunder. Praktisk og greit. Slår aldri nedi og tar seg frem overalt. Men jeg tenkte å senke den endel. Greia er at senker jeg den 60 mm nå, så er den like høy som en normalt lav golf. Jeg må vel antaglig senke den 100-120 mm for at den skal bli lav. Det jeg da er redd for er at dette skal gå utover drivverket bakover. At kardangen slår i taket på tunellen etc...Og så langt har jeg bare funnet kjempedyre senkesett til 6000 og oppover. Noen som har erfaring fra dette på forumet? Alle gode råd tas imot. senkesett til golf syncro er vesentlig dyrere enn vanlig golf.. ved mye senking så får du mye negativ camber bak, men dette kan shimses ut slik at du slipper for mye slittasje på dekka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2007 senkesett til golf syncro er vesentlig dyrere enn vanlig golf..ved mye senking så får du mye camber bak, men dette kan shimses ut slik at du slipper for mye slittasje på dekka. Hang ikke helt med der, kan du forklare litt mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2007 Eneste som som sjer når du senker enn syncro som er vært å tenke på er hjulvinkelene bak som RA sier, les mer her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=84994&highlight=camber 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2007 Skal du beholde sving egenskapene på bilen er det viktig at bærearmene ikke peker oppover sett fra midten. Ved innfjæring vil da camber bli mere positiv og ikke negativ som en ønsker i sving. Dette kan kompenseres med mere negativ camber, opp mot 2 grader og til hørende spissing på 15'. Men det blir aldri godt nok Det finnes 'braketter' som en setter på enden av bærearmen slik at bære kulen kommer lengre ned. Har (hatt) 2x G60 syncro som er senket til plane bærearmer- med negativ camper på 1.75 grader. Vei egenskapene er supre med et slikt oppsett. Bak: Bortsett fra litt ekstra dekk slitasje har ikke den ekstra negative camber og toe her spilt så stor rolle. Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2007 Du behøver ihvertfall ikke være redd for at bakdiffen din slår opp i gulvet. Den er festet i traversen bak og står dønn fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 24, 2007 Har senkesett som senker 60+ på min syncro du kan få kjøpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...