Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket litt rundt det med å senke syncroen min. Blir ikke helt klok på det jeg leser. Slik bilen er nå er den kjempehøy oppunder. Praktisk og greit. Slår aldri nedi og tar seg frem overalt. Men jeg tenkte å senke den endel. Greia er at senker jeg den 60 mm nå, så er den like høy som en normalt lav golf. Jeg må vel antaglig senke den 100-120 mm for at den skal bli lav. Det jeg da er redd for er at dette skal gå utover drivverket bakover. At kardangen slår i taket på tunellen etc...

Og så langt har jeg bare funnet kjempedyre senkesett til 6000 og oppover.: klø :

 

Noen som har erfaring fra dette på forumet? Alle gode råd tas imot.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sjekket litt rundt det med å senke syncroen min. Blir ikke helt klok på det jeg leser. Slik bilen er nå er den kjempehøy oppunder. Praktisk og greit. Slår aldri nedi og tar seg frem overalt. Men jeg tenkte å senke den endel. Greia er at senker jeg den 60 mm nå, så er den like høy som en normalt lav golf. Jeg må vel antaglig senke den 100-120 mm for at den skal bli lav. Det jeg da er redd for er at dette skal gå utover drivverket bakover. At kardangen slår i taket på tunellen etc...

Og så langt har jeg bare funnet kjempedyre senkesett til 6000 og oppover.: klø :

 

Noen som har erfaring fra dette på forumet? Alle gode råd tas imot.:)

 

senkesett til golf syncro er vesentlig dyrere enn vanlig golf..

ved mye senking så får du mye negativ camber bak, men dette kan shimses ut slik at du slipper for mye slittasje på dekka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

senkesett til golf syncro er vesentlig dyrere enn vanlig golf..

ved mye senking så får du mye camber bak, men dette kan shimses ut slik at du slipper for mye slittasje på dekka.

 

Hang ikke helt med der, kan du forklare litt mer?: eek :: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du beholde sving egenskapene på bilen er det viktig at bærearmene ikke peker oppover sett fra midten.

Ved innfjæring vil da camber bli mere positiv og ikke negativ som en ønsker i sving. Dette kan kompenseres med mere negativ camber, opp mot 2 grader og til hørende spissing på 15'. Men det blir aldri godt nok

Det finnes 'braketter' som en setter på enden av bærearmen slik at bære kulen kommer lengre ned.

 

Har (hatt) 2x G60 syncro som er senket til plane bærearmer- med negativ camper på 1.75 grader.

Vei egenskapene er supre med et slikt oppsett.

 

Bak: Bortsett fra litt ekstra dekk slitasje har ikke den ekstra negative camber og toe her spilt så stor rolle.

 

Øystein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du behøver ihvertfall ikke være redd for at bakdiffen din slår opp i gulvet. Den er festet i traversen bak og står dønn fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har senkesett som senker 60+ på min syncro du kan få kjøpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.