#1 Skrevet Oktober 2, 2007 Skulle bytte termostat på bilen i sted. Skrudde ut de 2 skruene, og termostaten kom ut sammen med noen liter vann. Setter på plass den nye termostaten, og skrur sammen. Starter opp bilen, og kjører en liten tur. Temperaturen stiger til 110 grader... Begynner å lure på om jeg satte den feil vei? Termostaten skal vel stå med "fjæra" opp i blokka? Skal da vistnok ha fått rett type termostat, da jeg oppga regnummer ved bestilling hos Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2007 kan vel være luft foran slik at termostaten ikke reagerer etter hva jeg har forstått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2007 99 A4B5 1.8TQ forøvrig Hvordan bli kvitt luft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2007 La den stå å gå på tomgang til den har nådd driftstemperatur og enda litt lenger UTEN lokk på ekspansjonstanken. Det vil helt sikkert boble over litt mens den kvitter seg med luft, men fyll etter slik at det er væske i tanken hele tiden. Da dette er gjort, på med lokket og prøvekjør. Evt. etterfyll om det har minket i tanken. ( OBS; vær forsiktig da du tar av lokket på varm motor ) Om bilen skulle begynne å koke gjentatte ganger da du driver med dette bør du leite etter noe mer galt. F.eks, sjekk at det kommer vann i den tynne slangen inn på ekspansjonstanken da motoren nærmer seg driftsvarm og står å går. Gjør det ikke det er enten slangen tett eller vannpumpa defekt slik at vannet ikke sirkulerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2007 Takker for svar... Måtte faktiskt gjøre dette noen ganger. (liker ikke varm motor, og stoppet den ved 110 grader) Men nå står den dønn på 90 grader- Mvh Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...