#1 Skrevet Oktober 2, 2007 Når jeg starter bilen min med kald motor, ser temperaturen slik ut: hadde bilen på service og fikk beskjed om at motortemperatur er riktig, men at temp. sensor/føleren er defekt! jeg kjøper så denne hos mekonomen: Men spørsmålet mitt er da, HVOR SITTER DEN I MOTORROMMET? det er jo ikke denne, som jeg trodde det var: det gjelder min `99 a3 1,8t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2007 Jeg er 99% sikker på at delen du har fått er feil og at føleren du har funnet i motorrommet er den riktige. Altså skal du ha maken føler som den i motorrommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2007 Jeg er 99% sikker på at delen du har fått er feil og at føleren du har funnet i motorrommet er den riktige. Altså skal du ha maken føler som den i motorrommet. denne føleren som er på siste bildet, har jeg byttet 1 gang før (kjøpte da org del fra møller) de hos autosentrum sa at denne delen kunne ha vært ødelagt før jeg fikk den, for det skjedde ingenting da jeg byttet den! og på esken til denne nye sensoren jeg har kjøpt hos mekonomen står det 96--> a3 1,8t sikker på at ikke denne delen sitter i motoren min en plass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2007 Kan godt hende føleren sitter et sted i motorrommet, men tror neppe det er den som kødder til temp.visningen. Tempføler G-62 som vi etterhvert begynner å bli så kjent med, er en såkalt dobbeltemperaturgiver. Dvs. 4 stikkere i føleren og 4 ledninger i kontakta på den. 2 av ledningene er da signal til temp.viseren i intrumentet, mens de to andre er til motorstyreenhet. Sagt på en annen måte: G-62 og G2 er en og samme føler, med to kretser. På mekonomens sider finner jeg en firkantet føler jeg er ganske sikker på du skal ha istedenfor den du har fått. Delenr: 14-530260 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2007 Kan godt hende føleren sitter et sted i motorrommet, men tror neppe det er den som kødder til temp.visningen. Tempføler G-62 som vi etterhvert begynner å bli så kjent med, er en såkalt dobbeltemperaturgiver. Dvs. 4 stikkere i føleren og 4 ledninger i kontakta på den. 2 av ledningene er da signal til temp.viseren i intrumentet, mens de to andre er til motorstyreenhet. Sagt på en annen måte: G-62 og G2 er en og samme føler, med to kretser. På mekonomens sider finner jeg en firkantet føler jeg er ganske sikker på du skal ha istedenfor den du har fått. Delenr: 14-530260 Delenr på den delen jeg har fått er: 23-540074 og med tanke på at jeg finner denne føleren jeg har her, ved søk på mitt reg nummer, så må den jo passe en plass, hadde vært artig og prøvd og bytte den. men er med på hva du mener ang. at det er g-62 som er ødelagt.. men hvilken av de to "termokontaktene" mener du er den rette til min bil? hmm..lurer på om jeg skal gi møller en sjanse til og gi meg en g-62 som funker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 3, 2007 er det noen som kan sjekke opp delenummeret på delen min i møller sin delekatalog? delenr: 23-540074 bare for og se hva det er, og evt. hvor den sitter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 3, 2007 den er den du har bilde av i og med den bl.a sitter på en vannslange og den har den feste metoden..hvis den som står på har 4 pinner og stikkeren er med 4 pinner skal du ha en ny g62/g2 med 4 sikkerben. kan jo og være ledningsfeil hvis den ikke viser riktig temp etter skifte av g2/g62 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...