#1 Skrevet Oktober 2, 2007 Håper noen har vært borti dette før...? Min S6 2,2T fikk et usedvanlig fenomen ikveld.. Bremsepedalen pulserer/vibrerer hurtig, dette selv når bilen står i ro. Oppfører seg akkurat som om det er abs som slår inn, bare at den pulserer mye raskere, og som sagt når bilen står i ro, bare jeg legger foten såvidt på pedalen, merker jeg det med en gang. hva kan dette være? mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2007 Hadde akkurat samme problem på min s4. Fant da en tråd med tips om hovedsakelig å bytte servo-olje, for så og pumpe bremsepedalen som en gal mann! Når jeg så var god og mør i benet etter flere serier med ca. 5-10 pump på pedalen, var alt i orden og har ikke hatt noen symtomer siden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 3, 2007 Hadde akkurat samme problem på min s4. Fant da en tråd med tips om hovedsakelig å bytte servo-olje, for så og pumpe bremsepedalen som en gal mann! Når jeg så var god og mør i benet etter flere serier med ca. 5-10 pump på pedalen, var alt i orden og har ikke hatt noen symtomer siden! jaha??? regner med du mener bremsevæske og ikke servo olje, da servooljen har lite med den her feilen å gjøre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 3, 2007 Mente nok servo-olje. Disse bilene har ikke vanlig bremsekraftforsterker, som blir drevet med vacum. Servopumpa kjører trykk igjennom en trykkakumulator (bomba) som igjen sender trykket igjennom bremsekraftforsterkeren! Det du kjenner i pedalen er pulseringen til servopumpa, grunnen til dette er mest sannsynlig p.g.a. En enveis-ventil som har hegt seg opp i (bomba) Sannsynligvis p.g.a gammel eller møkkete servo-olje! Gjør gjerne et søk på forumet på "bomba" har vært mye trøbbel md disse! Lykke til!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2007 Mente nok servo-olje. Disse bilene har ikke vanlig bremsekraftforsterker, som blir drevet med vacum. Servopumpa kjører trykk igjennom en trykkakumulator (bomba) som igjen sender trykket igjennom bremsekraftforsterkeren! Det du kjenner i pedalen er pulseringen til servopumpa, grunnen til dette er mest sannsynlig p.g.a. En enveis-ventil som har hegt seg opp i (bomba) Sannsynligvis p.g.a gammel eller møkkete servo-olje! Gjør gjerne et søk på forumet på "bomba" har vært mye trøbbel md disse! Lykke til!!! okey, i see, skal bli gøy å prøve, legger ut utfallet her=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...