Funderer på å kjøpe A4 1.8 Turbo Quattro. Hva må jeg passe på?

Anbefalte innlegg

Funderer som sagt på å kjøpe A4 1.8 Turbo Quattro.

 

Hva er fallgruvene på disse?

Er det noe rustproblemer på de (hvilke modeller?)

Når kom de med mulighet for dobbel din? (mulighet for navi ;))

 

Hvordan er det med motor / drivverk problemer?

Er det noen slitasjedeler som må passes på?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme spørsmålet stilte jeg også til en kompis av meg som er VW-Audi mekaniker, og han visste ikke av noen spesielle problem med denne type bil...iallefall ikke av den type jeg har. (03 modell)

 

Og jeg må si at etter nesten 1 år med min Audi så er jeg stooorfornøyd!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faceliftutgaven med mulighet for dobbel din kom i 1999,5.

 

Slitasjedeler: luftmassemåler(Bilen går da dårligere enn normalt, men dette kan være vanskelig å vite om er tilfelle med mindre man har prøvd en A4 1,8T som fungerer som den skal. Tok en stund før jeg fant ut at min LMM var gåen på den forrige A4'en min, siden den var slik da jeg kjøpte den), kamkjedestrammer(Raslelyd når den er sliten), turbo(hvinelyder ved pådrag, blårøyk av eksosen, oljeforbruk), forstillingsarmene(Knirkelyder eller klunkelyder som om noe er løst i forstillingen når man kjører over brostein o.l.), ABS feil (ABS-lampen blinker i instrumentpanelet)

 

I utgangspunktet skal ikke rust være noe problem da karosseriene er galvanisert, men jeg har merket på de to A4'ene jeg har hatt at det forekommer på bakluken helt nederst og i overgangen mellom vinduspakning og luke(Avant begge bilene), og at det kan forekomme i hjulbuene foran, sikkert pga steinsprut o.l.

 

Motorene er som regel grei, så lenge de har blitt skiftet olje på ofte nok, og de har blitt kjørt varm før grisekjøring, og latt turboen kjøle seg ned før man slukker motoren o.l. Men det kommer jo helt an på personen du kjøper bilen av.

 

Oljeåndingsrøret ut fra blokken er som regel sprukket hvis det ikke har vært byttet iløpet av bilens levetid, og intercooler og intercoolerrør/slanger er som regel full av oljegris som følge av oljeåndingen som har passert gjennom årenes løp. Så når du kjøper en er det å anbefale å rense opp alt dette, samt å sette på en catchtank på oljeåndingen og fjerne innstikket fra oljeånding til innsugsslange. Ville og i samme slengen byttet alt av olje, filtre, kjølevæske, tennplugger o.l hvis ikke bilen har vært regelmessig til service. Så er du sikker på å unngå unødvendige problemer. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faceliftutgaven med mulighet for dobbel din kom i 1999,5.

 

Slitasjedeler: luftmassemåler(Bilen går da dårligere enn normalt, men dette kan være vanskelig å vite om er tilfelle med mindre man har prøvd en A4 1,8T som fungerer som den skal. Tok en stund før jeg fant ut at min LMM var gåen på den forrige A4'en min, siden den var slik da jeg kjøpte den), kamkjedestrammer(Raslelyd når den er sliten), turbo(hvinelyder ved pådrag, blårøyk av eksosen, oljeforbruk), forstillingsarmene(Knirkelyder eller klunkelyder som om noe er løst i forstillingen når man kjører over brostein o.l.), ABS feil (ABS-lampen blinker i instrumentpanelet)

 

I utgangspunktet skal ikke rust være noe problem da karosseriene er galvanisert, men jeg har merket på de to A4'ene jeg har hatt at det forekommer på bakluken helt nederst og i overgangen mellom vinduspakning og luke(Avant begge bilene), og at det kan forekomme i hjulbuene foran, sikkert pga steinsprut o.l.

 

Motorene er som regel grei, så lenge de har blitt skiftet olje på ofte nok, og de har blitt kjørt varm før grisekjøring, og latt turboen kjøle seg ned før man slukker motoren o.l. Men det kommer jo helt an på personen du kjøper bilen av.

 

Oljeåndingsrøret ut fra blokken er som regel sprukket hvis det ikke har vært byttet iløpet av bilens levetid, og intercooler og intercoolerrør/slanger er som regel full av oljegris som følge av oljeåndingen som har passert gjennom årenes løp. Så når du kjøper en er det å anbefale å rense opp alt dette, samt å sette på en catchtank på oljeåndingen og fjerne innstikket fra oljeånding til innsugsslange. Ville og i samme slengen byttet alt av olje, filtre, kjølevæske, tennplugger o.l hvis ikke bilen har vært regelmessig til service. Så er du sikker på å unngå unødvendige problemer. ;)

 

Stemmer bra dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det noe og se etter ja :)

 

Hvordan er det med kilometerstand, er det noe fare på disse?

 

Funderer på en Avant fra 2000 modell og oppover og sum fra 80.000,- til 150.000,-

 

Må godsnakke litt med banken før jeg vet rammene helt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

km stand er vanligvis ingen stor fare.. Men kjekt med servicehefte som er fulgt!;)

 

En ting til og spørre om kan være om førersetet er slitt på venstre sidestøtte om et er sport stoffstoler.. slites fort desverre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slites fort på de vanlige stolene og. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slites fort på de vanlige stolene og. :(

 

Jepp min har også stor slitasje der:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.