#1 Skrevet Oktober 3, 2007 Audi S6. 4,2L 96mod. Begynte å lekke litt for en stund tilbake men har ikke hatt no tid til å se på det før nå, så skrudde av skruen og fant ut at pakningene(bilde Nr.3) var ganske i ganske dårlig stand. Må jeg da kjøpe en helt ny "slange" eller får en tak i de pakningene utenom? Så var det når jeg skulle skru dette på igjen pga flytting av bil, ja da gikk skruen til helvete (Bilde Nr.1) Er dette noe som er enkelt å få tak i? Takk for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 3, 2007 Over og under banjo-koblingen på slangen skal det vel sitte en skive av mykere metall, kobber eller noe ? Disse koster neste ingen ting. Bolten, sjekk hos Møller. Dersom den er ubehagelig dyr (mer enn 250), så er det mulig jeg har en slik liggende - men det innebærer at jeg må ødelegge et helt sett. Men hvis gjengene fra bolten har forsvunnet, er de igjen i hydraulikkoljen ? Ikke la det kvernes rundt, da risikerer du å mose O-ringer i tannstanga og evt ødelegge pumpa. Håper ikke du har snurret pumpa rundt dersom metallet ligger igjen nedi oljen. Av med pumpa og vask ut !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 4, 2007 Over og under banjo-koblingen på slangen skal det vel sitte en skive av mykere metall, kobber eller noe ? Disse koster neste ingen ting. Bolten, sjekk hos Møller. Dersom den er ubehagelig dyr (mer enn 250), så er det mulig jeg har en slik liggende - men det innebærer at jeg må ødelegge et helt sett. Men hvis gjengene fra bolten har forsvunnet, er de igjen i hydraulikkoljen ? Ikke la det kvernes rundt, da risikerer du å mose O-ringer i tannstanga og evt ødelegge pumpa. Håper ikke du har snurret pumpa rundt dersom metallet ligger igjen nedi oljen. Av med pumpa og vask ut !!! Så det skal ligge noen skiver der ja, det var det ikke her gitt! Hehe.. Det er jo ikke no problem å få tak i nei, men er skuruen samme som sitter på a6? Å metallet fra skruen er ute;) Å takk for info'n! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 4, 2007 Har fått tak i bolt og kobberskiver nå, var ikke no skiver der fra før nemlig! men men, var ikke store utgiften, 29kr. Hehe Men takk for informasjonen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2007 Det skal IKKE være skiver på de med pakning. Det er ENTEN skiver ELLER pakninger.. Og ja, pakningene får man også hos Møller til noen få kroner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 4, 2007 Det skal IKKE være skiver på de med pakning.Det er ENTEN skiver ELLER pakninger.. Og ja, pakningene får man også hos Møller til noen få kroner.. Vanlige o-ringer får du overalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 4, 2007 Det skal IKKE være skiver på de med pakning.Det er ENTEN skiver ELLER pakninger.. Og ja, pakningene får man også hos Møller til noen få kroner.. Det er kjekt å vite;) Hehe.. Får pakninger og bolten i morgen! Da legger jeg bare skivene til side! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 5, 2007 Over og under banjo-koblingen på slangen skal det vel sitte en skive av mykere metall, kobber eller noe ? Disse koster neste ingen ting. Bolten, sjekk hos Møller. Dersom den er ubehagelig dyr (mer enn 250), så er det mulig jeg har en slik liggende - men det innebærer at jeg må ødelegge et helt sett. Men hvis gjengene fra bolten har forsvunnet, er de igjen i hydraulikkoljen ? Ikke la det kvernes rundt, da risikerer du å mose O-ringer i tannstanga og evt ødelegge pumpa. Håper ikke du har snurret pumpa rundt dersom metallet ligger igjen nedi oljen. Av med pumpa og vask ut !!! Beklager feil. Hvis det er et nedsenket spor med gummi o-ring, så skal det selvfølgelig ikke være skive der som andre påpeker. Da skal det naturligvis være en ny rund o-ring som tetter bedre enn den flatklemte som er der fra før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 5, 2007 Beklager feil. Hvis det er et nedsenket spor med gummi o-ring, så skal det selvfølgelig ikke være skive der som andre påpeker. Da skal det naturligvis være en ny rund o-ring som tetter bedre enn den flatklemte som er der fra før. Har fått tak i nye pakninger, å fant bolten på hoggern. Møller hadde jo fått feil bolt så da måtte jeg ut å leite! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...