#1 Skrevet Oktober 3, 2007 har en forstilling til s4 b5 liggende. dette har en kamerat meget lyst på! dette går på passat 3b fwd? tenker da på travers, bærearmer, drivaksler og fjørbein med dempere? hadde vert fint med et raskt svar da dette er planlagt montert til helgen...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 4, 2007 det skal passe helt fint... Er samme delenr på travers på A4 1.8T og passat 1.8T iallefall. (8d0 399 313 BA) Bærearmer og det skal vel også være likt. Men, husk at om du bruker S4 travers over på en bil med 4cyl org så er girkassefestene annerledes, slik at også 6trinnskassa må flyttes over. Hvis dere ikke tenkte bytte kasse så har dere et problem. Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 4, 2007 det skal passe helt fint... Er samme delenr på travers på A4 1.8T og passat 1.8T iallefall. (8d0 399 313 BA) Bærearmer og det skal vel også være likt. Men, husk at om du bruker S4 travers over på en bil med 4cyl org så er girkassefestene annerledes, slik at også 6trinnskassa må flyttes over. Hvis dere ikke tenkte bytte kasse så har dere et problem. Morten ok. er det mye ombygging for å få motorfester og girkassefester på? i og med passat 3b 1.8 turbo har jo motoren langsgående som en quattro. studerte dette uten og ta mål, og så meget likt ut...... 6 trinnskassen skal jeg bruke selv:) så han skal bruke 5 trinnskassen fra 4 sylinder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 4, 2007 Kommer an på hvor handy du er det da... Girkassefestet på førersia er ganske annerledes så må igrunn sveise et nytt et da... Alu'en som er der fra før er dårlig egna for å sveise i... tør jeg spørre hvorfor i alle dager det skal monteres S4 travers på en passat da? Har jo overhode ingenting for seg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2007 Kommer an på hvor handy du er det da...Girkassefestet på førersia er ganske annerledes så må igrunn sveise et nytt et da... Alu'en som er der fra før er dårlig egna for å sveise i... tør jeg spørre hvorfor i alle dager det skal monteres S4 travers på en passat da? Har jo overhode ingenting for seg... ok. nei, bare lurte på om vi kunne skru på hele greia. er i hovedsak for bremsene han kjøper dette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 4, 2007 da ville jeg bare bytta hjullagerhusa... myyye mindre jobb... er et helvete å bytte travers med motor og gir på plass! Motor og gir henger jo på traversen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 4, 2007 da ville jeg bare bytta hjullagerhusa... myyye mindre jobb... er et helvete å bytte travers med motor og gir på plass! Motor og gir henger jo på traversen... ja, kan tenke meg det. har skrudd av en biturbo motor og kasse fra traversen i de siste dagene. mye ledninger, slanger og diverse! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 4, 2007 Du får et problem da, for er jo nødt til å få hengt opp motor og gir på noe vis da... mens traversen er ute... ellers må du ut med motor og gir samtidig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...