Vibrasjon første kilometrene.

Anbefalte innlegg

Mange biler jeg har kjørt så vibrere/rister de de første kilometrene når de er kalde. Hva skyldes dette? Er dette normalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dem stått lenge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på golfen min, tror det er de myke dekka som blir stive i kulden.

Dvs man må kjøre litt varme i dekka før de blir runde igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fråsne dempere?

Det er greit at vi bor i Norge, men så forbanna kaldt er det ikke enda :P

Hvis det er en bil som har stått lenge så kan det hende at hjulene er blitt urunde, kjør dekkene varme så vil det nok gi seg etter en stund.

Var å prøvekjørte en bil for noen år siden som hadde stått stille i et par måneder, rista som en beltebil men etter en stund så var den bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker om biler som har stått stille 4-8 timer, mens man er på jobb. Dette har skjedd midt på sommeren også.

Opplevd dette på en MB 270CDI 2004 mod i sommer. Min forrige S6 1997 mod. Passaten har jeg merket det noen dager når jeg kjører hjem fra jobb om ettermiddagen. Passaten er det helt nye Vredestein 225/40 18 dekk på. Så gummien er ferk i alle fall. Etter et par km gir det seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne jeg også. Har samme sak jeg også på min A6 med nokså nye Nexen-dekk 225/40 18. Har litt vibrasjoner om morran som blir borte etter en km. Tror ikke jeg hadde dette på vinterdekkene, men det får man vel sjekket igjen om noen uker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette da jeg kjørte på lavprofil dekk (20"), men ikke nå lenger (kjører 16" nå...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører dette også på min PLUS. Borte rett nede i gata her.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.