1.9tdi i dårlig form. Trenger doktor hjelp Asap

Anbefalte innlegg

Jeg og bilen min var ute og rånet i stad, så skulle jeg gi på mellom farstdumpene, det gikk fint men når jeg slapp og døde bilen ut, dette skjedde et par ganger, jeg kjørte til "verkstedet" mit og nappet ut luftfilter og sjekket om det var tett, kjørte bitte litt uten :0 men nei da, da gikk bilen plutselig drit dårlig virker som turboen ikke kommer i det heletatt tar laaaang tid og komme opp i 80kmh ... Hva er galt??

 

Jeg skjekett litt rundt kunne ikke se noe galt, tenkte på magnetventil etc, men så nappet jeg av kontakten på lmm og den går akk likt med og uten den kontakten i, noe jeg syntes er rart. hadde av slangen på turbon til lmm også men den gikk gasset litt hørte det suste så den lader tydligvis litt.

 

Virker som bilen holder igjen når jeg gasser.

Bilen min trenger hjelp, og han spør dere som har peiling , da eieren er grønn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør en liten diagnose på den og se om du blir klokere.. Hvor på hadeland holder du til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brandbu, har vag com her, men den ser vell ikke om det er noe med llm eller ikke??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det rare er vel at den går likt med og uten lmm koblet til :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har hatt lignende problem som kan bekrefte om det trolig er lmm eller ikke???

Kjedelig og kjøpe vist det ikke er den liksom, passe dyr så :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg tatt en diagnose, det kommer også opp LMM som feil medlign der også, når bilen står og går, prøver og slette men kommer tilbake med en gang, så.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vert borti tett katlysator også på 1,9tdi da kan den oppføre seg litt sånn som du beskriver her letteste måten og utelokke det på er og løsne eksos røret oppe ved turbon lite gran sånn at eksoen kommer ut og ta en liten prøve tur

 

men godt mulig det er lmm også

 

i verstefall kan du ha en defekt turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ved gåen turbo burde det vel ryke en god del ?? ryker ikke noe nå, men røyk svart før dette skjedde da så tror ikke eksosen er tett, Lest litt rundt her tror jeg kommer frem til og kjøpe ny LMM i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat opplevd tilsvarende med min -04 130 hk TDI. Skiftet LMM etter at den startet å fjuske, men den virket innimellom.. Så var litt på og av... Etter at den ble skiftet fungerte bilen bra i 2 dager, så ble det skikkelig ræva... Som du sier, en evighet å komme oppi 80, bare litt for mykje på gassen så virket det nesten som den ville dø ut...

Kjørte diagnose hos Møller, og de fant ut at det var "en eller annen ventil som hadde med ladetrykket å gjøre".. Samboeren min som var der med bilen, da jeg reiste på sjøen forrige veke.. Så jeg har forstått det slik at det er magnetventilen... Men såklart måtte den bestilles, så er spent på om det løser saken...

 

Håper du finner ut av hva som feiler din også... Kjedelig når det fjusker.....: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, ja er kjedelig, den er virkelig dø nesten som det er en bil med 20hk mindre drar deg andre vegen på en måte, skikkelig sei. Håper det er Lmm, hehe bytter den i morgen, kan jo også være magnetventilen ja, det blir steg 2 vist det ikke funker, koster jo 11-1200 kr for vær av dem og så. :/

 

Er forfulgt av problemer føler jeg, først miste vann prøve alt som er for og finne årsaken, da er det seff topp pakningen så blir full overhaling der, rett etterpå er det storm under bilen og den går helt ræva,2cm rift i slange på ic, bestilt ny slange som jeg fikk der i dag, nå er det faen meg dette med LMM/Magnet ventlil/turbo.. Hvor skal dette enda egentlig :( FOrventer det værste og ender vell opp med turbo bytte tenker jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det bruker å balle på seg når en først plages....: bh :

 

Men håper det ordner seg ved LMM bytte da.....

Jeg er veldig spent sjøl om det blir bra på min.... Har bruktbilgaranti, men er likevel kjedelig med så mykje styr....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er det, vært digg og hatt noe man kunne starte kjøre med og stoppe igjen, ikke være nervøs for og kjøre en lang tur med det liksom.. Toyota neste vell!! (NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet LMM nå og bilen går som en kule(i vann) igjen :D vente og se hvor lenge det holder da : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge holdt det, Den går nå også men når jeg trår på litt og så trykker in clutchen så stopper den bare, er litt luggete og rar ellers også.

Noen som har noe tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må da være en eller annen tdi smartass her?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har du nettopp kjøpt bilen, el har du hatt den lenge? Mener å vært innom en tråd for ikke så lenge siden der den var nyanskaffet? Det jeg vil frem til er at jeg har inntrykk av at når litt eldre biler skifter eier så baller det fort på seg? Er det flere som kan støtte den påstanden eller er jeg helt på jordet?:) Bilen må kanskje venne seg til en helt annen kjørestil og det virker som at noen biler "protesterer" på en måte!! Bare en tanke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skulle jeg til å skrive tennplugger her, men kanskje dårlige glødeplugger kan forårsake mye av det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har du nettopp kjøpt bilen, el har du hatt den lenge? Mener å vært innom en tråd for ikke så lenge siden der den var nyanskaffet? Det jeg vil frem til er at jeg har inntrykk av at når litt eldre biler skifter eier så baller det fort på seg? Er det flere som kan støtte den påstanden eller er jeg helt på jordet?:) Bilen må kanskje venne seg til en helt annen kjørestil og det virker som at noen biler "protesterer" på en måte!! Bare en tanke!

 

 

Hei ja den har ikke hvert her mere en 2 - 3 mnd tenker jeg, Kanskje den ikke tåler meg, hehe kjører egentlig ganske pent, kanskje det er slik at folk selger gamle biler for og bli kvitt alt dritten med dem? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skulle jeg til å skrive tennplugger her, men kanskje dårlige glødeplugger kan forårsake mye av det samme?

 

Hehe finner jeg tennplugger så har jeg nok funnet feilen :P Kan lite om glødeplugger egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vell være noen som har vært borti dette før... Når jeg drar bilen litt på 3 - 4 gir tung oppover noen bakker går den i nødmodus også fant jeg ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vell være noen som har vært borti dette før... Når jeg drar bilen litt på 3 - 4 gir tung oppover noen bakker går den i nødmodus også fant jeg ut.

 

 

Var bortig en 130 hk tdi med samme problem. Der var det magnet ventilen. Der var det feilkoder på lmm, og ikke på noe annet. Den ble i orden uten å bytte den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja fikk lmm feil sist og byttet den funket en liten stund det da men, kan jo være den også. Ta en liten diagnose etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 130hk passat så var det turbotrykksgiveren som fuska. Omtrent samme symptom. På min var det en kombinert temp/trykksensor som sto på innsugsrøra.

Kan også vere slange fra luftfilter til turbo. Da stemmer ikke lutmengde med lmm lenger.

Lykke til videre med feilsøkinga:)

Gi lyd når du finner ut av det da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har iallefall akkurat samme symptom som jeg hadde på min... Bare at min fungerte 2 dager etter skifte av LMM og din funket 4-5 dager ettersom jeg forstår....

 

På ny diagnose 4 dager etter LMM-bytte fikk vi igjen opp feilkode på LMM i tillegg til feil på magnetventil. Skiftet magnetventil og kjørte ny diagnose, og da var alt OK. Ser ut til å fungere bra nå.... Møller mente at feil på magnetventil igjen kunne påvirke verdier til LMM og gi "falske" feilmeldinger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar gutter, skal brå ta en diagnose og sjekke, så bestiller jeg meg en magnetventil tenker jeg, se om det står noe om det først, Kan vel kanskje være turbo også eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.