eksos-mods... what to do??

Anbefalte innlegg

Hellu.

På min bil sitter det 3" rustfritt hele veien. Kun en "Powerflow" potte bak.

 

Modell A:

Kjøper en racecat og plasserer på noe på midten.

 

Modell B:

Bytter den bakre potta til en som bråker mindre.

 

Er veldig fornøyd med lyden i bilen idag ved pådrag, men ønsker å ha mer comfort ved normal kjøring.

Hadde jo vært greit å ha katalysator...

 

Vil gjerne ha tips til bra potter og hvor man skaffer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 3" hele veien, med racekat og 1 potte. Ferrita.

Det bråker absolutt ikke. Kunne faktisk tenkt meg mer lyd, men det er greit behagelig på langkjøring.

Så jeg ville prøvd å dytte inn en racekat først. Er masse lyd som forsvinner i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd en racecat ja,fikk en del mer lyd uten cat jeg også så den demper MYE. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Racekat demper ikke like mye som vanlig katalysator! Men det hjelper på enn dog! :) Jeg har to milltek potter og en racekat på min bil, og syns det brummer nok ved rolig kjøring fordet om. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar.

 

Hvor mye må jeg regne med å punge ut med for en racecat?

Hva slags potte trenger jeg da?

 

Har intrykk av at bakpotta stortsett demper null.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem selger milltek?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 3" hele veien, med racekat og 1 potte. Ferrita.

Det bråker absolutt ikke. Kunne faktisk tenkt meg mer lyd, men det er greit behagelig på langkjøring.

Så jeg ville prøvd å dytte inn en racekat først. Er masse lyd som forsvinner i den.

Hrm. Jeg har 3" raka rør fra downpipe til ferrita-demperen baki, og det var ubehagelig mye resonans i kupeen rundt 2000-2500rpm, dvs ca der jeg pleier å ligge når jeg driver med langkjøring. Når jeg bare får bilen tilbake, så skal det inn en racekat, tenkte jeg, både for å dempe lyden litt (fremdeles litt vel høy brumling på idle synes jeg, ikke akkurat raffinert) og i håp om at ressonansen fjernes fra kupeen.

 

Er det sånn du har det, eller har du en haug med bøy på eksosrøret under?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hrm. Jeg har 3" raka rør fra downpipe til ferrita-demperen baki, og det var ubehagelig mye resonans i kupeen rundt 2000-2500rpm, dvs ca der jeg pleier å ligge når jeg driver med langkjøring. Når jeg bare får bilen tilbake, så skal det inn en racekat, tenkte jeg, både for å dempe lyden litt (fremdeles litt vel høy brumling på idle synes jeg, ikke akkurat raffinert) og i håp om at ressonansen fjernes fra kupeen.

 

Er det sånn du har det, eller har du en haug med bøy på eksosrøret under?

 

For og bli kvitt resonans trenger du en mellompotte,den tok bort MYE resonans på min.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For og bli kvitt resonans trenger du en mellompotte,den tok bort MYE resonans på min.. ;)

Det er vel fordi du effektivt sett kappa røret i 2. Det høres ut som et alternativ hvis det ikke blir godt nok med å få racekat montert (jeg vil anta at det vil redusere lengden på røret med 30-40cm, som jo burde flytte resonansen litt opp i rpm-området... men hvis det ikke holder så blir det bare frem med kappeskiva og inn med mellompotte ja. Greit nok at man skal slippe femmerlyden løs, men ikke akkurat sånn som det er nå. Blir jo mere brumling enn gromlyd :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hrm. Jeg har 3" raka rør fra downpipe til ferrita-demperen baki, og det var ubehagelig mye resonans i kupeen rundt 2000-2500rpm, dvs ca der jeg pleier å ligge når jeg driver med langkjøring. Når jeg bare får bilen tilbake, så skal det inn en racekat, tenkte jeg, både for å dempe lyden litt (fremdeles litt vel høy brumling på idle synes jeg, ikke akkurat raffinert) og i håp om at ressonansen fjernes fra kupeen.

 

Er det sånn du har det, eller har du en haug med bøy på eksosrøret under?

 

Har nada resonans i min.

Slik er oppsettet: 3" DP, Flammerør, Racekat, Relativt rakt rør, 1 Potte.

skal se om jeg kan få knipset noen bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om jeg går for racecat da i første omgang. Så ser jeg an bakpotta etter hvert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn jeg forstod det, så kom racekat til å bli montert rett etter downpipe når jeg fikk dette fikset, men det kan vel hende jeg tar feil? Hva er "flammerør" for noe egentlig? Hvis det er noe som er nødvendig for å ha kat, så er det jo enda mer gunstig, for da får man jo kappa enda mer av rakarøret, så det skal enda høyere rpm til før det resonerer.

 

Flate. Nå vil jeg ha bilen tilbake så jeg kan få testa dette. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser f.eks at Remus har racekat som ser ut som ei lita potte. sjekk her: http://www.simco.no/Default.asp?CatID=1134

Er det bare å sveis&kjør?

Lurer på om en Remus-racecat gjør at co-en er godkjent? Eller må man ta den andre der?

Hvor ellers kan man finne gode racecats?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser f.eks at Remus har racekat som ser ut som ei lita potte. sjekk her: http://www.simco.no/Default.asp?CatID=1134

Er det bare å sveis&kjør?

Lurer på om en Remus-racecat gjør at co-en er godkjent? Eller må man ta den andre der?

Hvor ellers kan man finne gode racecats?

 

"Denne serien er ikke godkjent for gatebruk."

 

Jeg tror nok noen hadde sett ulmt på deg med den der gitt, hvis de så nærme etter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde S4 4.2 med originale tomme katalysatorer (innmaten falt fra hverandre, så jeg tømte bare boksene) og et Scorpion-anlegg (dobbel 2.5") med to potter. Dette hadde ingen lyd innvendig overhodet ved jevn kjøring på landevei/motorvei, men med en gang man ga på litt ordentlig ble det masse fin V8-lyd.. ;)

 

En kamerat hadde et mer eller mindre hjemmelaget 2.5" anlegg på en 100TQ med to Simons-potter. Dette var så bråkete at det var vanskelig å snakke sammen inni bilen om man kjørte på motorveien og det kom en oppoverbakke så man måtte gi på litt..

 

Tror rett og slett det går litt på at man får det man betaler for, og et dobbelt anlegg med litt mindre rør vil stort sett alltid bråke mindre enn et anlegg med et svært "kloakkrør".. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror rett og slett det går litt på at man får det man betaler for, og et dobbelt anlegg med litt mindre rør vil stort sett alltid bråke mindre enn et anlegg med et svært "kloakkrør".. ;)

 

Meget mulig, og det blir vel til at jeg går for noe mindre hvis det ikke hjelper med oppsettet Mattis Wang har, men jeg er rimelig overbevist om at problemet i mitt tilfelle rett og slett ligger i at jeg har ett rør som går rett bakover fra DP til potta bak, og/eller eventuelt at en eller flere små knekker hadde fjerna ca ALT av resonans.

 

Jeg venter uansett spent på bildene av oppsettet til Mattias, men hvis ikke så har jeg fremdeles en ide om hva jeg må få testet ut iallefall. Så skal bli spennende å se resultatet. Er jo kjekt med femmerlyd, men ikke resonerende i kupeen. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"ikke godkjent for gatebruk" øff.

Det jeg synes er rart er a det er såpass lite lyd i kupeen når jeg setter på restriktoren bak i stussen

Derfra er det jeg konkluderer med at ei mer dempende potte vill hjelpe MYE på lyd -men ikke på EU kontroll.

Men hvor mye demper en racecat som ER godkjent for gatebruk? (effekt/lyd)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.