Passat 3BG - 8x18 - Hvilket innpress?

Anbefalte innlegg

Min -03 Passat Variant er senka 60-65mm.

Ønsker meg nye 8x18 felger med 225/40-18.

Har ikke ønske om å valse skjermbuene.

Originalt innpress er ET37.

Hvilket innpress "tåler" bilen?

Er det ET35 som er fasitsvaret eller kan man bevege seg ned mot ET32 eller sågar ET30?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min -03 Passat Variant er senka 60-65mm.

Ønsker meg nye 8x18 felger med 225/40-18.

Har ikke ønske om å valse skjermbuene.

Originalt innpress er ET37.

Hvilket innpress "tåler" bilen?

Er det ET35 som er fasitsvaret eller kan man bevege seg ned mot ET32 eller sågar ET30?

Kommer litt an på senken din,men jeg hadde 8,5x18 ET32 med 40 mm senk å der var det enda litt plass. Jeg vurderte å montere 3 el. 5 mm spacer for å felgen enda litt mere ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som skrevet i den første posten så er bilen senket 60-65mm.

Dette er gjort med FK Automotive Silverline X med gule justerbare konidempere som er justert nokså stramt.

Må finne meg en hyggelig hjulpusher som har forskjellige felger som lar meg prøve forskjellige innpress.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes vel intet fasitsvar på hva som går eller ikke.........men i og med mine BBS felger var Tüv-godkjente med ET32 så vil jeg tro 8x18 ET30 burde gå. Men ikke skyt meg hvis det IKKE går ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes vel intet fasitsvar på hva som går eller ikke.........men i og med mine BBS felger var Tüv-godkjente med ET32 så vil jeg tro 8x18 ET30 burde gå. Men ikke skyt meg hvis det IKKE går ;)

Har henta ned pumpehagla og tatt ladegrep allerede..... ;)

Neida - her skal ikke skytes på noen. Ikke en gang på pianisten.

Har vurdert BBS 8x18 med ET32, men jeg har også vurdert et sett med ZITO-felger i 8x18 med ET30.

Ikke lett dette.

Får se om helsa er noe bedre og ta en tur til en dekkpusher eller to i morra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stunder mot vår og tid for sommersko på bilen.

Mange muligheter på disse Passatene.

Føler meg litt som Vinglepetter i reklamen til Fjordland.

Etter å sett hva flere andre har/har hatt av hjulkombinasjoner på sin 3BG'er så blir ikke valget noe enklere.

Bak på disse bilene er det noe bedre plass enn foran. Dette muliggjør bredere felger/dekk bak enn foran.

På min bil som ikke har 4Motion så er ikke forskjellig rulleomkrets noe problem.

Noen synes det er pent/tøft/kult med større bredde bak, andre ikke. Selv er jeg litt i tvil.

Med FWD vil man normalt slite mer på forhjulene enn bakhjulene. Ved å velge samme dimmensjon på felg/dekk foran og bak har man muligheten til å bytte rundt forhjul og bakhjul.

Man kan eventuelt kompensere med spacere bak for å fylle ut bedre i hjulbuene.

Heller mot å velge 8x18 ET35 med 225/40R18 både foran og bak.

8,5x18 ET35 bør vel også gå uten at jeg bør valse hjulbuene?

Hva med 9x18 ET30? Dette blir vel på kanten hvis jeg ikke vil valse hjulbuene?

Synspunkter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5x18 ET 32 gikk helt fint på min uten valsing,vurderte faktisk en periode å sette på 5 mm spacere rund baut da det fortsatt var litt å gå på. Men så er det jo det evinnelige styret med enkelte dekkmerker som er bredere/smalere enn andre......og såklart hvor mye bilen er senka. Men BBS RC felgene mine var tuv-godkjent med ET32 og 8,5x18.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.