Film/bilder: Nürburgring 30.09.07

Anbefalte innlegg

Vi var en liten gjeng som dro nedover på årets andre tur til Nürburgring i helga som var. Min S2, en Volvo 940, enn Porsche 944 og en Audi A6.

Her kommer det litt inboard film fra S2n. (Litt skakt, skylder på "fersk" kameraman/copilot jeg)

Ettersom jeg fikk harddisk-error på kameraet mitt på søndagen fikk jeg bare med meg de to siste rundene..

Siste runden inne fra S2n, mye pen giring opp og ned til 3. da det ikke var så mye synkring igjen Bulletkamera bestemte seg også for å løsne halveis.. Litt synd da jeg siste halvdel av runden hadde en morsom fight med en rask R-sykkel:

Inne fra S2n med 940n foran. Martin skreller 3. giret for tenner på denne runden. Girkassa hadde gått 2 sesonger på "overtid" og skal egentlig ikke tåle effekten og momentet den motoren leverer… Vi hadde derfor med en ekstra kasse som vi kunne bruke til transport hjem hvis det gikk galt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) sikkert litt av en opplevelse og rase rundt der!! PS. Gikk det med gearkassa helt hjem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra lyd i de her :) Dumt at når man monterer kameraet i bilen så ser man ikke hvor sinnsykt bratt det egentlig er i visse partier. Tok dere noen rundetider?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) sikkert litt av en opplevelse og rase rundt der!! PS. Gikk det med gearkassa helt hjem?

Det er en opplevelse ja:) Banen må oppleves. Kommer ikke til sin rett på film eller spill. 300m høydeforskjell på 1 runde!

Hvis du tenker på girkassa i Volvon, byttet vi den der nede. Leide løfte bukk hos Polen-Peter på søndags kvelden. 50euro for 2 timer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra lyd i de her :) Dumt at når man monterer kameraet i bilen så ser man ikke hvor sinnsykt bratt det egentlig er i visse partier. Tok dere noen rundetider?

Litt dumt at man ikke får frem høyde forskjellen ja. Mener jeg leste et sted at maks stigning er 17% og maks utforbakke er 11%. Og som jeg nevnte i forrige innlegg, 300m høyde forskjell:)

Vi fikk ikke tatt noe skikkelige runde tider. De 3-4 første rundene var det fortsatt litt vått enkelte partier og jeg var "los" for et par av de andre bilene siden det var deres første tur. De fire siste rundene glemte jeg det (ble litt stress med å få opp og ned kameraet:o)

Men den videoen hvor kameraet løsner, viser en tid på ca 9.05 BTG. Og på den runden var det mye å hente, spesielt i første halvdel.

Mikrofonen ligger forøvrig bak i bagasjen, det støyer ikke så mye inne i bilen som det kanskje kan virke som, he he.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye gromt og mye "rart" som kjører der nede. Denne caravellen så vi på forrige tur også, kjører veldig fort og bra. (Av det vi kunne se fra tribune plass)

Fram bremsene er noe avslørende, he he. Regner med at det må sitte noen form for porsche motor i den, gikk stygg bra ihvertfall.

Noen som vet noe mer om den?

IMG_0868.JPG

IMG_0869.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye fart hadde du på langstrekkene der? Ser ut som S2n blei litt nervøs, og det skal jo litt til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye fart hadde du på langstrekkene der? Ser ut som S2n blei litt nervøs, og det skal jo litt til...

Føles ikke så nervøs, men den sporer jo litt med -2,5camber og 0 i spissing foran.

Vet ikke om navna sier deg noe, men jeg hadde ca 240 på nåla etter Flugplatz, før Schwedenkreuz, ca230 i bunnen ved Fuchsröhre og en ca220 oppover bakken mellom Kesselchen og Klostertal. Det går også veldig fort i partiet etter Pflanszgarten og ut på rettstrekka før avkjøringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.