Kompressor til Ac anlegg på Golf IV

Anbefalte innlegg

Har fått problemer med kompressoren til AC anlegget på Golfen min nå og driver derfor og skal skifte den. Prisen jeg fikk oppgitt hos verkstedet jeg var på ligger på ca 6100,- for selve enheten. Og det blir vel noen timer med arbeid. Dette er en byttekompressor.

Noen som har kjøpt dette til en liknende bil og vet noe om hvordan prisnivået er, og hvor det evt går an å få tak i noe slikt til best mulig pris?

Bilen er en Golf IV 1.9 Tdi 4motion 115 hk fra 2001

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kommer også tømming, vakuumering, fylling i tillegg + gassen som går med (veil. ca 2kr pr g.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått problemer med kompressoren til AC anlegget på Golfen min nå og driver derfor og skal skifte den. Prisen jeg fikk oppgitt hos verkstedet jeg var på ligger på ca 6100,- for selve enheten. Og det blir vel noen timer med arbeid. Dette er en byttekompressor.

Noen som har kjøpt dette til en liknende bil og vet noe om hvordan prisnivået er, og hvor det evt går an å få tak i noe slikt til best mulig pris?

Bilen er en Golf IV 1.9 Tdi 4motion 115 hk fra 2001

Hei!

Har samme probleme selv! Vet at Norsk Bildelesenter selger de får 5990,- men vet ikke hva man får for den gamle pumpa. hadde tengt å slifte det selv når jeg setter inn bilen får vinter lagring.

Kan tipe på at møller skal siker ha 8000,-/10000,- får pumpe + alt arbeide...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bytta hele enheten der hos møller! Kom seg på 11.000,-

Da gjorde de allt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjuke priser gitt!! sjekka på ebay i tyskland og der kom enheten på 2100 blanke norske riksdaler før moms, frakt og annet tull. Akkruat samme produsent som den jeg fikk pris på her hjemme. Men kjøper en noe slik selv så er det vel fortsatt vanskelig å få noen til å gjøre arbeidet for en, ettersom at det er litt andre ting å gjøre enn å bare få på plass selve kompressoren. Håpløst dyrt i allefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skifta kompressoren sjøl på min A4 Tdi det gjekk heilt greit! men husk å få tappet av gassen før du begynner å tukkle med det! enkel sak å motere ny kompressoer vertfall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men en ting jeg har lurt på. er det mulig å bruke bilen selv om denne holder på å streike? noe fare for at viftereima slites når den evt. stopper helt? kjipt å være billøs så lenge serru :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elektronikken kobler ut kompressorclutchen om den registrerer noen feil. Ellers er det jo bare å skru av AC-knappen, evt. kjøre klimaanlegget i "econ" for å unngå at den prøver å koble inn i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm...kan det være no annet som er klikk da. for jeg slo på econ knappen når jeg kjørte den sist, etter råd fra en kamerat. men likevel kom "skrikelyden" som han på verkstedet her mente var ac kompressoren...rart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min kompressor var noenlunde lik det som skjer med din! laget en "skrape" lyd, men hjulet mitt roterte IKKE når AC anlegget var av! Så reima sleites en god del da! Lønner seg å bytte i god tid før noe mer skjer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.