hva skal man slipe ned en skjerm med?

Anbefalte innlegg

Lette litt i forumet her, men fant ikke noe konkret svar.

Jeg har noen forskjermer som trenger å bli lakkert om, og jeg lurer på et par ting.

 

*Hva slags slipemaskin er bra å bruke

*Hva slags pussepapir(trengs det flere typer..i så fall, hvilken rekkefølge skal det brukes?)

*Må det brukes noe "rust bullet" før man sparkler?

*Hva slags sparkel

*Hvordan bir resultatet hvis man sprayer rett ut fra boks, i forhold til sprøytepistol?(Har alt, men har aldri brukt pistol da)

*Noen som vet lakkkoden til orginal Rød på vw golf 2 90 modell?

*Når alt er ferdig og lakkert..er det noen behandlings prosess i ettertid for å bevare lakken osv?

 

Takker for alt av svar :)

 

Ps: Fins det en hel "DIY" tråd om dette som jeg har gått glipp si ifra ;):rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. vist det er skjermer som er lakkert fra for, ville eg ha slipt dei meg p400 og kantane/innv. med rød duk tilsvarende p320. det skall ikkje ver nødvendig m/ grunning før ein sparkler, vist underlaget er rustfritt. sjølv bruker eg glasorit sin sparkel men det finst jo hundre vis av sparkel på markedet so det er smak og behag. husk og grunne etter sparkling. sprøyting m/boks har ein tendens til å bli litt "tørt" eller "seg/renning" da spreiboks maling har ein tendens til å inneholde masse tynner, ville selv gått for sprøyte. angående fargekoden ville eg tru den heiter ly3d (tornadored) da dette sansynligvis er ein tett farge uten klarlakk må jo det sikkert polerest ein gang i året for å ha den optimale glansen, alternativet er jo å blandei 50% klarlakk i siste strøk m/base (kan få ein litt annen nyanse da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei....Har drevet å lakkert en del så dette har jeg vert en del borti. På et par forskjermer så hadde jeg bare gjort det for hånd med PUSSEKLOSSE. dette for du kjøpt der du kjøper lakk. Der finner du også lakkoden til bilen din. Korning på pappiret kommer an på hvor mye sår du har i lakken. Bruker å begynne på 240 korning viss det ikke er altfor gale med sår i lakken. Men for å få et bra resultat så avslutt med minimum 400 korning på pussepappiret. men husk at hvis du skal våtslipe så er et 400 våtslipepappir det samme som 200 tørt ca..... Når det gjelder sparklingen så sørg for at det er rent før du sparkler. jeg hadde ikke brukt noe stoff uten at jeg var helt nødt pluss at det er herdet før du begynner å slipe på det. og en annen ting er at lakksprøyte er dessidert best å bruke. trenger ikke å være noen ekspert for å bruke det heller:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for all info, hjelper virkelig!!

Men hva er våtsliping?

 

jeg skal også lekkere breddingen min, og kjøpte meg 1200 slipepapir. Spurte om jeg burde sparkle over etter sliping, men da sa han at det går ikke å sparkle på plast. Men mener at jeg har lest det flere steder at folk sliper ned, sparkler for å få de stygge kutta helt rent, så lakkering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går heilt fint å sparkle på plast. men husk å vaske grundig først (salo , silikonfjernar) og helst ha på plast heft grunning (skal tørke i ca 15min før ein sparkler) vist det er kunn den org strukturen du skal ha vekk på breddarane holder det og legg eit på strøk m/fyller på dei og so slipe det ned og deretter lakke dei,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte ikke å fjerne noe struktur egentlig.. men er et stygt hakk i den ene bredderen. Går vel fint å bare sparkle over der sånn at jeg fyller den ut!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist du sparkler vill du sansynligvis fjerne strukturen og da ville eg ha fjenet strukturen på utbyggarane. eit par strøk m/fyller og slip ned og vips klart til lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey :) tusen takk for all info :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.