#1 Skrevet Oktober 5, 2007 Lurer på hvilken motorolje og girolje jeg skal gå til innkjøp av nå som det nærmer seg vinter. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2007 Helsynt 0W-40 av et kjent merke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2007 Lurer på hvilken motorolje og girolje jeg skal gå til innkjøp av nå som det nærmer seg vinter.Noen tips? dette lurer jeg åsså på.. funker felleskjøp oljen? den helsyntetiske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2007 Helsyntetisk 5-50 har min gått på i 6 år med tilhørende gløding av turbo,manifold og wg på gode vinterdager: smil : Mobile 1 funker jo knall, eller så funker det meste... men styr unna(min mening) Biltema 5-50 for den må spaes ned på motoren ved mindre enn +25c: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 6, 2007 dette lurer jeg åsså på.. funker felleskjøp oljen? den helsyntetiske Felleskjøpets olje er levert av Statoil. FKs syntetiske 5W-40 har akkurat samme spesifikasjon som LazerWay 5W-40. Er godkjent for bruk i alle bensinmotorer fra VAG (mulig det er noen unntak blandt de aller nyeste motorene). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 6, 2007 Lurer på hvilken motorolje og girolje jeg skal gå til innkjøp av nå som det nærmer seg vinter.Noen tips? For AAN motoren fungerer VW 502.00 oljer meget bra. Alle oljer med den spesifikasjonen er syntetiske og de fleste har SAE grad 5W-40 (er enkelte unntak). 5W-40 (evt. 5W-50 eller 0W-40) oljer kan man bruke året rundt og det er ikke behov for noen spesiell "vinterolje". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 6, 2007 For AAN motoren fungerer VW 502.00 oljer meget bra. Alle oljer med den spesifikasjonen er syntetiske og de fleste har SAE grad 5W-40 (er enkelte unntak). 5W-40 (evt. 5W-50 eller 0W-40) oljer kan man bruke året rundt og det er ikke behov for noen spesiell "vinterolje". ok, men da går jeg for felleskjøp oljen da billig og bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 6, 2007 Da blir det nok felleskjøp olje her også Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 6, 2007 litt O.T men det finnes flere typer filter.. noen har en slags ventil, som hindrer at filteret tømmes mellom hver start... hvordan vet jeg at jeg får et slikt filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 6, 2007 Orginale filter fra Bosch, Mahle og Mann+Hummel har alle "anti-drainback valve"... Selv "billigfiltre" fra Fram og Biltema har denne ventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 7, 2007 Orginale filter fra Bosch, Mahle og Mann+Hummel har alle "anti-drainback valve"... Selv "billigfiltre" fra Fram og Biltema har denne ventilen. ok, men dat er det jo ingen problem har jo åsså opplevd forskjellig størelse på filtrene,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 7, 2007 Her er orginalfilteret fra Mann: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all/sdaevska06.hbs?prdsl=1875&lang=E®ion=1 og Mahle: http://217.89.113.25/mahle/_action/Controller.jsp?filterid=2329&folder=mahleFilter&actionMethode=filterDetail Kun høyden på filteret skiller disse to. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...