#1 Skrevet Oktober 5, 2007 Hei. Jeg tok og byttet ut katalysatoren med et rustfritt rør idag, og etter prøveturen på ca 1,5 mil med vanleg køyring åpnet jeg panseret for å se etter eksos lekasjer, og merket da at turboen var helt rødglødende! Er dette normalt, eller er det noe som ikke stemmer her? Får turboen såpass mye mindre motstand at den spinner seg alt for varm?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2007 Dette er helt normalt på disse turboene, de er små og går det de makter omtrent.. Ot: Hvor fikk du tak i det røret? sveisa du det selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2007 Dette er helt normalt på disse turboene, de er små og går det de makter omtrent.. Ot: Hvor fikk du tak i det røret? sveisa du det selv? http://www.turbofun.no/product/10257/10263/428405/_Cat_replacement_1.8T.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2007 Å? jammen da er det vel helt normalt da tror jeg skal anskaffe meg en turbotimer da... noen som har erfaringer med en som er god, fin og enkel og montere? Jeg kjøpte røret på ebay... det var ett sånt som dette : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-B5-B6-Audi-A4-Stainless-Steel-Test-Pipe-Turbo-1-8T_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33629QQihZ013QQitemZ230177555062QQrdZ1QQsspagenameZWDVW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 6, 2007 Foresten, vil turboen bli mindre varm om jeg monterer en større intercooler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 6, 2007 Å? jammen da er det vel helt normalt da tror jeg skal anskaffe meg en turbotimer da... noen som har erfaringer med en som er god, fin og enkel og montere? Det som fungerer best er å kjøre rolig noen minutter før du stopper. Billig og enkelt http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=921703post921703 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2007 Foresten, vil turboen bli mindre varm om jeg monterer en større intercooler? Det du merker det mest på, er vel at innsugslufta blir vesentlig kaldere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 7, 2007 En større intercooler vil ikke gjøre noe som helst med temp på turboen. Intercooleren sitter jo etter turboen. Det er kun for å kjøle lufta som skal inn i innsuget/motoren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 7, 2007 hmmm.... Litt OT: Vil dette røret som eksempelvis turbofun har passer A6 1.8TQ ? Noen som vet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 7, 2007 En større intercooler vil ikke gjøre noe som helst med temp på turboen. Intercooleren sitter jo etter turboen. Det er kun for å kjøle lufta som skal inn i innsuget/motoren... Men vil ikke eksostempen bli lavere å når innsugslufttempen er lavere? noe som gjør at turboen ikke blir så varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 7, 2007 Jeg ville antatt at det ville vært minimalt med effekt på eksostempen, da det jeg ser for meg er effekten er kun at lufta som blir dytta inn i motoren holder en lavere temperatur, og dermed tar mindre plass, som betyr mer luft i sylindrene og dermed også mer bensin. Som muligens faktisk gir høyere temperaturer pga det blir laget mer eksos. Men dette er kun ren gjetning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...