Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tok og byttet ut katalysatoren med et rustfritt rør idag, og etter prøveturen på ca 1,5 mil med vanleg køyring åpnet jeg panseret for å se etter eksos lekasjer, og merket da at turboen var helt rødglødende!

Er dette normalt, eller er det noe som ikke stemmer her?

Får turboen såpass mye mindre motstand at den spinner seg alt for varm??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt normalt på disse turboene, de er små og går det de makter omtrent..

 

Ot: Hvor fikk du tak i det røret? sveisa du det selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å? jammen da er det vel helt normalt da :)

tror jeg skal anskaffe meg en turbotimer da... noen som har erfaringer med en som er god, fin og enkel og montere?

 

Jeg kjøpte røret på ebay... det var ett sånt som dette : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-B5-B6-Audi-A4-Stainless-Steel-Test-Pipe-Turbo-1-8T_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33629QQihZ013QQitemZ230177555062QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foresten, vil turboen bli mindre varm om jeg monterer en større intercooler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foresten, vil turboen bli mindre varm om jeg monterer en større intercooler?

Det du merker det mest på, er vel at innsugslufta blir vesentlig kaldere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En større intercooler vil ikke gjøre noe som helst med temp på turboen. Intercooleren sitter jo etter turboen. Det er kun for å kjøle lufta som skal inn i innsuget/motoren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.... Litt OT:

 

Vil dette røret som eksempelvis turbofun har passer A6 1.8TQ ? Noen som vet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En større intercooler vil ikke gjøre noe som helst med temp på turboen. Intercooleren sitter jo etter turboen. Det er kun for å kjøle lufta som skal inn i innsuget/motoren...

 

Men vil ikke eksostempen bli lavere å når innsugslufttempen er lavere? noe som gjør at turboen ikke blir så varm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville antatt at det ville vært minimalt med effekt på eksostempen, da det jeg ser for meg er effekten er kun at lufta som blir dytta inn i motoren holder en lavere temperatur, og dermed tar mindre plass, som betyr mer luft i sylindrene og dermed også mer bensin. Som muligens faktisk gir høyere temperaturer pga det blir laget mer eksos.

 

Men dette er kun ren gjetning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.