Anbefalte innlegg

Hei noen som har en lur måte å bytte hjullager bak på en s2 avant m rs2 nav?

mvh sindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hemmm....veit ikke heilt hvordan det er på disse bilene men det er sikkert presspassning med en seegerring som låser lageret i navet. Erfaring sier det at den beste måten å få lageret ut og inn på er å varme navet å banke det ut så slipper du slike "voldteks" forsøk som kan ødlegge helga di:) Lykke til. Skal du bytte selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal i alle fall gi et forsøk. Er no segringer i pakken m det nye lageret.Vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hydraulisk presse. Alt annet er bare tungvint og nesten ubrukelig, med presse er lageret presset ut/inn på noen få minutter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

^ingenting er sikkert. Audi Arendal brukte engang 9timer på hjullageret mit venstre fremme..hadde heldigvis fått fastpris :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med demontering og montering kan det fort bli en helt annen sak, men selve pressejobben er utrolig fort gjort med riktig utstyr.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og en god kompis bytta høyre foran på min S4 på tirsdag, det verste var å få entret stabstaget korrekt igjen med nye foringer. Stikkord er spett og jekk. Selve utpressingen av lageret var greit, tror vi måtte opp til 12-13 tonn men da smalt det ut. Husk at du må ha noe å presse med som passer på ytterringen på lageret. Vi brukte en 50mm pipe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.