#1 Skrevet Oktober 6, 2007 Hei noen som har en lur måte å bytte hjullager bak på en s2 avant m rs2 nav? mvh sindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2007 hemmm....veit ikke heilt hvordan det er på disse bilene men det er sikkert presspassning med en seegerring som låser lageret i navet. Erfaring sier det at den beste måten å få lageret ut og inn på er å varme navet å banke det ut så slipper du slike "voldteks" forsøk som kan ødlegge helga di:) Lykke til. Skal du bytte selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2007 Skal i alle fall gi et forsøk. Er no segringer i pakken m det nye lageret.Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2007 Hydraulisk presse. Alt annet er bare tungvint og nesten ubrukelig, med presse er lageret presset ut/inn på noen få minutter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 6, 2007 ^ingenting er sikkert. Audi Arendal brukte engang 9timer på hjullageret mit venstre fremme..hadde heldigvis fått fastpris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2007 Med demontering og montering kan det fort bli en helt annen sak, men selve pressejobben er utrolig fort gjort med riktig utstyr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2007 Jeg og en god kompis bytta høyre foran på min S4 på tirsdag, det verste var å få entret stabstaget korrekt igjen med nye foringer. Stikkord er spett og jekk. Selve utpressingen av lageret var greit, tror vi måtte opp til 12-13 tonn men da smalt det ut. Husk at du må ha noe å presse med som passer på ytterringen på lageret. Vi brukte en 50mm pipe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...