#1 Skrevet Oktober 6, 2007 Ikke helt sikker på om det har med regnsensoren å gjøre, men dette skjer vertfall kun når funksjonen er skrudd på (vindusviskerhendel ett hakk opp). Det som skjer er altså at bakviskeren går en gang hver gang jeg setter bilen i revers. Dette er jo forsåvidt greit av og til, men på soldager så er det mer irriterende, og er bakruta litt skitten i tillegg, så gjør det vel mer skade enn godt. Så, er det mulig å få skrudd av dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2007 Meningen det, men min golf gjorde det kun når det regnet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2007 Dette gjorde min Touran og, forbaska plagsomt.. fikk fjernet denne idiotiske funksjonen via VagCom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2007 Meningen det, men min golf gjorde det kun når det regnet meningen ja, men lite hensiktsmessig... for min del bruker jeg aldri viskeren bak pga fare for riper og annet dritt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 6, 2007 he he javel, er en rute lissom. Da burde du heller konse på å vaske bilen litt oftere om du har ett sandtak på viskeren din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 6, 2007 Peugeot Partner som jeg kjører på jobb gjør det samme, men bare når viskerhendelen står på. Egentlig er det genialt, og jeg har lurt på om jeg kan fikse dette på min Coupe også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 6, 2007 he he javel, er en rute lissom. Da burde du heller konse på å vaske bilen litt oftere om du har ett sandtak på viskeren din Tja. Dette er hvordan min så ut etter en tur opp og ned en liten grusvei til en dam et sted rundt/i nærheten av molde eller noe sånt noe (jeg så ikke helt på kartet, jeg bare kjørte på måfå ): Det hadde vært kjedelig hvis viskeren bak plutselig gikk på idet jeg rygger inn i nærmeste vaskehall. skrap skrap. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 6, 2007 Hva er egentlig vitsen med bakrute visker. Har vel omtrent aldri brukt den så lenge jeg har hatt lappen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 6, 2007 OT, men... Hva er egentlig vitsen med bakrute visker. Har vel omtrent aldri brukt den så lenge jeg har hatt lappen.. Hvis du ser på siste bildet jeg kom med, så ser du delvis hvorfor. Det gjelder ikke bare sand, men hvis det er noe som helst slags væske på veien, så ser bakruta mi jævlig ut etter rimelig kort tid. Det kan sies er kun pga dårlig design av bilræva, men sånn er det nå iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 6, 2007 I 20cm nysnø kommer en bakvisker godt med. Hvis det pakker seg så godt i sammen der bak at du mister all sikt. Uansett er det kjekkest å kunne gjøre det manuelt. Hadde samme funksjon på Poloen, fiksa med vag-com. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 6, 2007 beste er å fjerne hele forbanna viskeren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 6, 2007 Tror ikke det finnes ei stasjonsvogn som ikke har det problemet med tilsmusset bakrute. det er et jævla drag bak dem.. sedaner har jo ikke bakvisker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 6, 2007 Ja, det er rett og slett stasjonsvogners design som gjør at bakruten tetter seg igjen. Visker bak på sedan er sjeldent, men det finnes noen få eksemler, hovedsaklig fra Japan. De fleste som ser viskeren bak på min Type 85 blir overrasket over at den har visker bak. Grunnen er at alt vannet fra frontruten renner over taket og nedover bakruten under kjøring. Jeg synes viskeren bak er fin, og jeg savner den når jeg kjører 80en min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 6, 2007 savner selv bakvisker på sedanen min.. eller dvs.. kunne hatt funksjonen, men den hadde ødelagt designet..det spruter ikke opp fra veien, men når det regner så ser man ikke mye ut. har bare hatt stv. før og brukte viskern flittig. var vel og merke spyler på bakruta og da, så selv om det var møkk så gikk det vekk uten å lage for mye riper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 25, 2008 noen som vet hvordan det gjøres i vagcom? har en audi a4 06 (B7, 8e). Var innpå med vagcomen men vet ikke helt hvordan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 25, 2008 noen som vet hvordan det gjøres i vagcom? har en audi a4 06 (B7, 8e). Var innpå med vagcomen men vet ikke helt hvordan. Tillater meg å bumpe denne da jeg lurer på nøyaktig det samme (samme bil, B7). Forbasket irriterende forresten , har tilgang på VagCom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 26, 2008 Denne posten kan være til hjelp: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=103734&highlight=bakrutevisker+a4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 26, 2008 Syntes det er forbanna irritrende selv. Prøver alltid å huske på å skru av regnsensoren før jeg setter bilen i revers! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 26, 2008 Vår Touran visker i vei når frontviskerne er på og bilen settes i revers. Ganske irriterende - trenger jeg å viske ruten kan jeg vel dytte borti hendelen selv?! Ba Møller Drotningsvik fjerne det med VAG-com da bilen var på service nå nylig, men de sa de ikke kan gjøre dette. Kodene er ikke frigjort fra VW sentralt, sa dem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 26, 2008 Neivel, men da kan de kikke på openobd.... Går fint å kode vekk via "guidet feilfinning" på flere modeller. Skal ta forebehold om att jeg er usikker på Touran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 27, 2008 Denne posten kan være til hjelp: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=103734&highlight=bakrutevisker+a4 Så ut som oppskriften lå der ja . Men jeg forsto ikke så mye av det . Siterer innlegget for ordens skyld: [09 - Elektronisk Centralelektrik] ->[10 - Tilpasning] -> -> Kanal 013 (Viskerindstillinger) Standardværdi: 115 +001 = V-Tilbagkobling +002 = Kortslutningovervågning til plus +004 = Regnsensor aktiv +008 = Viskerfunktion efter sprinkler (Dråbe-/Tåreviskerfunktion) +016 = Hastighedsafhængig visker ved interval +032 = Forlygtevasker (SRA) aktiv +064 = Visker aktiv i bakgear Satt ned verdien med 64. Funket på bilen min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 28, 2008 Du trenger ikke å skjønne det, det er Oddvars jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 28, 2008 Du trenger ikke å skjønne det, det er Oddvars jobb Sant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 14, 2008 Vår Touran visker i vei når frontviskerne er på og bilen settes i revers. Ganske irriterende - trenger jeg å viske ruten kan jeg vel dytte borti hendelen selv?! Ba Møller Drotningsvik fjerne det med VAG-com da bilen var på service nå nylig, men de sa de ikke kan gjøre dette. Kodene er ikke frigjort fra VW sentralt, sa dem.. fikk fjernet denne funksjonen på min helt nye polo i dag på Møller Bil Gran bilen var inne på verkstedet i 5min så var det fiksa og kosta 0,- kroner:) så spørs bare om de som dreiv med bilen din ikke kunne det de driver med;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 16, 2008 fikk fjernet denne funksjonen på min helt nye polo i dag på Møller Bil Granbilen var inne på verkstedet i 5min så var det fiksa og kosta 0,- kroner:) så spørs bare om de som dreiv med bilen din ikke kunne det de driver med;) Hørtes ut som ei lettvindt unnskyldning ja Ser at jeg ikke har oppdatert denne tråden. Uansett så fikk jeg programmert slik som jeg nevnte tidligere i tråden, og det funker knallbra. Viskeren slår seg ikke på før jeg slår den på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...