#26 Skrevet April 16, 2008 Får komme meg på et treff hvor noen har VAG-COM slik at jeg får skrudd av denne funksjonen.. Lurer litt på regnsensoren fremme også; Hvordan skrur man på denne manuelt? Om viskerhendelen står ett hakk opp når jeg starter bilen, fungerer denne normalt (tror jeg) og visker når det regner. Men om viskeren står i 0-posisjon og jeg vipper den ett hakk opp, går den bare i intervall, ikke på sensoren. Er dette normalt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 16, 2008 På Golfen min fungerer sensoren slik: Hakk 0: Ingenting Hakk 1: Regnsensor, men sensitivitet øverst på hendelen (har ingen intervalhakk). Hakk 2: Standard visking. Hakk 3: Maks visking. Dersom den står i Hakk 1 så starter bakviskern når regnsensoren mener det regner ute, ellers beveger ikke bakviskern seg forutenom at jeg dytter på hendelen fra meg, hvor hakk 1 er interval og hakk 2 konstant visking. Men jeg syns ikke regnsensoren er perfekt, for enkelte ganger visker den selvom ruta er tørr, eller tilnærmet tørr, samt andre ganger er den altfor treig til å begynne å viske, venter lenger enn jeg ville gjort normalt. På kanten til at jeg overstyrer den bare. Jeg bruker stort sett endten minst sensitivitet eller mest sensitivitet, og forsøkt å justere dette, men den er like dum noen ganger. Programvaren i bilen skal være den siste. En annen irriterende ting er at den alltid visker når jeg stiller hendelen fra hakk 0 til hakk 1 (regnsenor), men det ekke ensbetydig med at det regner nok akkurat nå. Syns den først skulle starta når det faktisk regna, selvom jeg setter den i hakk 1 for å være klar. Forresten, noen som kan forklare hvordan regnsensoren fungerer rent teknisk? hvordan senser den at det regner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...