Anbefalte innlegg

Veit det kryr a disse innlegga men har likksom aller fått noe konkret svar på driten..: bh :

 

menne jeg har en Audi A3 1,9 TDI(130hk)+chip

når jeg klemmer gassen i bånn på ja 3-4-5 gir så når tubon slår inn på ca 1.8rpm så fyker turtelleren opp seff men så tar det 1sek ca så går den ned igjen å det blir et dorlig drag. er som å dra på med automatgir at den liksom girer når man trør på.

 

noen som har non konkret svar på va som kan være galt. har tenkte på luftfilteret men ekke sikker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har hatt samme dritten eller veit om noe konkret svar på shiten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd og koble bort LMM? Har du turbotrykksmåler så du ser om trykket holder seg jevnt? ;)

Eller ville jeg tatt en VAGcom test,kan finne ut mye med en slik diagnose. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kansje et passe teit spørsmål men va er LMM..

nei hakke turbotrykkmåler,,

vag-com her jeg heller ikke men det er vel kansje mulig å ta en test på et eller anne bil "verksted"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM = Luft masse/mengde måler

den står rett etter luftfilter boksen din

det skal være en støm plugg i den

 

hvor bor du? kanskje noen i klubben som bor der du bor som har det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit det kryr a disse innlegga men har likksom aller fått noe konkret svar på driten..: bh :

 

menne jeg har en Audi A3 1,9 TDI(130hk)+chip

når jeg klemmer gassen i bånn på ja 3-4-5 gir så når tubon slår inn på ca 1.8rpm så fyker turtelleren opp seff men så tar det 1sek ca så går den ned igjen å det blir et dorlig drag. er som å dra på med automatgir at den liksom girer når man trør på.

 

noen som har non konkret svar på va som kan være galt. har tenkte på luftfilteret men ekke sikker..

 

Er det ikke clutchen din som slurer? Høres nesten slik ut. Hvis turtallet øker prosentvis mer enn farten må jo kreftene ta veien et eller annet sted, jeg tror det kan være i clutchen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tenkt på clutchen ja men det lukter ikke clutch.. hmm kan jo være da,,

det er ikke det at turtallet øker mere en hastigheten..eller jo på en måte

er liksom at turtelleren skyter fart fra 1800-3000 så er den der 1-2sec før den detter ned til 2300 ca

 

har ikke peil jeg er ikke noe mekaniker ser:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tenkt på clutchen ja men det lukter ikke clutch.. hmm kan jo være da,,

det er ikke det at turtallet øker mere en hastigheten..eller jo på en måte

er liksom at turtelleren skyter fart fra 1800-3000 så er den der 1-2sec før den detter ned til 2300 ca

 

har ikke peil jeg er ikke noe mekaniker ser:confused:

 

Kan vel være sluring dette. Momentet er sikkert høyest rund 2.000? Når momentet faller tar clutchen tak igjen og turtallet faller til riktig nivå i forhold til reell fart. Vet ikke, men antar at det kan være slik:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh :hmm har tenke på det med clutchen..men er så rart får den er ikke slik på 1-2 gir, bare 3-4-5 noen logisk forklaring på detta?

å vist det er clutch llm eller va nå enn det kan være vordan kan jeg sjekke di forskjellige tingene??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt en del test turer nå å finne ut at vist turtallet er såpass høyt at turbo " er i gang" så kommer ikke dette håpet på turtelleren.

men vist turtelleren er under 1800rpm å jeg setter speeden i bånn kommer det syke hoppet på turtelleren i det turbon slår in, spretter til 3000 å gå ned til 2200 et par sec etter på.

men problemet er det at det er bare på 3-4-5gir 6 er ikke prøvd.

1-2gir er ikke dette nor problem i det hele tatt.:confused:

 

finnes det noen logisk forklaring på detta, jeg skjønner ikke ein dritt i vertfall.: bh :

hadde det vært luftfilter/lmm burde det vel være minde effekt hele tiden.

å vist det er clutchen som slure burden den vel slure mere på 1-2 i og med at det er mere krefter der?

 

vist non kan hjelpe meg med dette hadde det vært supert.: vinke :

 

takk for tidligere veiledning..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt en del test turer nå å finne ut at vist turtallet er såpass høyt at turbo " er i gang" så kommer ikke dette håpet på turtelleren.

men vist turtelleren er under 1800rpm å jeg setter speeden i bånn kommer det syke hoppet på turtelleren i det turbon slår in, spretter til 3000 å gå ned til 2200 et par sec etter på.

men problemet er det at det er bare på 3-4-5gir 6 er ikke prøvd.

1-2gir er ikke dette nor problem i det hele tatt.:confused:

 

finnes det noen logisk forklaring på detta, jeg skjønner ikke ein dritt i vertfall.: bh :

hadde det vært luftfilter/lmm burde det vel være minde effekt hele tiden.

å vist det er clutchen som slure burden den vel slure mere på 1-2 i og med at det er mere krefter der?

 

vist non kan hjelpe meg med dette hadde det vært supert.: vinke :

 

takk for tidligere veiledning..

 

Hvis det er clutchen, så er det nok ikke usannsynlig at den vil slure i høye gear siden det i disse gearene er mere motstand og lengere utveksling, og momentet virkelig setter clutchen på prøve. det er sant at det er mere trøkk i 1 og 2 gear, men disse gearene tømmer du fort, og det er effekten og ikke momentet du hovedsakelig bruker i disse 2 gearene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er clutchen, så er det nok ikke usannsynlig at den vil slure i høye gear siden det i disse gearene er mere motstand og lengere utveksling, og momentet virkelig setter clutchen på prøve. det er sant at det er mere trøkk i 1 og 2 gear, men disse gearene tømmer du fort, og det er effekten og ikke momentet du hovedsakelig bruker i disse 2 gearene.

 

 

Hmm..ja er nok den satans clutchen da.: bh :

bilen er jo bare gåt 59 000: bråk :! litt tidlig å bytte clutch. kan det ha noe med at den ble chippet ca 5-6000 Km siden?

og hva er den beste måten å sjekke om det er clutchen som er problemet?

 

Takker mye får svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm..ja er nok den satans clutchen da.: bh :

bilen er jo bare gåt 59 000: bråk :! litt tidlig å bytte clutch. kan det ha noe med at den ble chippet ca 5-6000 Km siden?

og hva er den beste måten å sjekke om det er clutchen som er problemet?

 

Takker mye får svar

 

Ja, si det.. Vet ikke helt. Men det er sikkert noen her som vet :)

Merkelig hvis clutchen skal være slitt etter så få kilometer. Kan jo tenkes at en pakning eller noe er defekt i mellom gear og motor, og at det der lekker litt olje på clutchen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm muli.. må kansje f¨en audi mekanikker til å kjøre den slik at han kan stille diagnosen.

er dritt lei noe møkk å kjøre med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke usansynlig at det er clutchen, en kompis tok den op org golf 130 tdi. få noen som har greie på det til å prøve bilen din.

 

kjører du noe med henger på bilen??

 

sa du hvor du bodde greit å ha det i avataren din, så kan folk hjelpe deg.

 

at den slurer i høyere gir er riktig, på så korte gir klarer ikke motoren å oppnå så høyt moment før giret er "tomt" på de prøv 2. gir i en bratt bakke også holder du igjen på brekket skal du se den slurer på det giret også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bor i Krsand ommråde..klarer ikke bytte i avataren min vor jeg bor henne..

 

har ikke hengerfeste så er ikke blitt kjørt noe med henger.

ja tenkte e skulle få en i fra merke verstedene her til å ta en kjøre tur med den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres veldig ut som clutchen din.

 

Du kan jo prøve følgende:

 

Sett bilen i 6 gir når bilen står stille, gi gass (2500-3000rpm) og prøv å slipp clutchen. Da skal motoren stoppe med en gang hvis clutchen din er fin. Stopper den ikke med en gang, så har du nok en litt sliten clutch.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal teste det.

ser ut som denne hoppinga på turtelleren har gitt seg..har ikke hatt det i dag i vertfall.

så enten så har det skjedd et under eller så har bare clutcen blitt så dorlig at den slurer hele tia.

menne skal prøve det med 6gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.