Anbefalte innlegg

Hei

 

Har som kjent en golf 2 1988 1.6 automat og den sliter litt med kaldstart spesielt, også var det en bilmekaniker som nevnte på att det "huset" ved siden av forgasseren og nede til høyre for luftfilterhuset kunne være defekt.

 

Er det det samme som dette hosASP=3188372[O]Type=VW[O]Model=Golf[O]Year=1988[O]Varegruppe=0308"]NBS?

 

Og kan det være pga dette att bilen sliter på kaldstart? Må ofte starte bilen 3-4 ganger og gi gass før bilen kommer skikkelig i gang. Har bytta plugger nettopp og fordeler lokk.

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

maser litt igjen jeg :) håper noen vet noe om dette

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er choke-huset du har avbildet der ja. Det kan være denne som er defekt, og det kan ikke det...

 

La meg utdype litt. 2E2-forgasseren er noe av de værste forgassere som finnes, når det kommer til å feilsøke f.eks. vanskelig kaldstart. De er i tillegg nærmest umulige å justere perfekt. Ved en kaldstart må man strupe for luften, slik at det blir en fetere blanding. Her kommer den automatiske choken inn i bildet, den justerer seg både på strøm og etter temperaturen på kjølevannet. Likevel, det kan også være det såkalte voks-elementet som skaper problemene dine. Dette sitter på siden av forgasseren, mot toppen, og kjennetegnes ved at den er svart, og har to vannslanger. Denne pleier også ofte å gå i stykker.

 

Poenget mitt er at det er ikke sikkert at det er choke-huset ditt som er problemet, og at der er forholdsvis vanskelig å finne feilen. Det er dyrt å kjøpe ny choke bare for å forsøke seg frem også, så jeg vil anbefale deg å forsøke å finne en brukt choke og voks-element først, evt. en komplett brukt forgasser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samma møkka på min gamle gamle 1.8 golf 2! Endte opp med at jeg bytta forgasser,fant meg en gasser fra en motor som hadde gått rundt 80 000, å den var så god som ny! De har jo forøvrig brukte gasser på norsbildelesenter da! Så kan jo høre med dæ hva de tar for en brukt en

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for godt svar :)

 

Hvis jeg da prøver en komplett (brukt) forgasser, da følger ikke det choke huset med? For den blir bel festet på forgasseren?

 

Det kjipe er att jeg ikke når Knoksen som er den lokale skraphaugen før de stenger, men kan prøve litt rundt.

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ingen grunn til at choken ikke skal følge med på en brukt forgasser. Jeg ville i hvertfall ikke betalt full pris for en uten choke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøper du en bruk gasser,så skal vel det meste følge med! (med unntak av vakuumslangene kansje)!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville anbefalt å kaste 2E2 gasseren så langt du bare kan.

 

 

Har feil søkt min gjentatte ganger. Byttet vokstermostat, vakumstyringa til tomgangen/gassen og vakumklokka til choken.

 

Nå har jeg i alle fall choke i det jeg starter bilen, gir jeg litt gass så dør bilen ut. Er også varierende effekt under 2.500 omdreininger så bilen hopper og spretter ved igang kjøring: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Hva kan/bør jeg bytte til da? Jeg må jo innrømme att jeg ikke er spesiellt god bil mekker, men :) Hadde vært ok og slippe att bilen dør ut..

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har valgt meg en Weber 32-34 gasser med manuell choke. Kan gi tilbakemelding så fort den er montert. Venter bare på at Posten Norge skal finne pakka mi og gi meg en hente lapp (den har ligget i Norge i 8dager!!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte selv med en weber gasser! merket stor forskjell! Spesiellt når du tråkket gassen i bånn å begge spjelda var åpne! Grom lyd å det la i vei;)! har bare godt å si om weber jeg iaffal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Er det noe vanskelig å bytte forgasser på bilen? Hva kan prisen på en slik weber forgasser være på?

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GSF car parts selger Weber til 1,6 og 1,8 for 185£, altså 2050,1NOK..

http://www.gsfcarparts.com/

 

Jeg fikk min Pierburg justert ifjor på et forgasserverksted, og han som justerte den sa at dette var blant de beste forgasserne en fikk tak i, sålenge dem var iorden:p

 

Min begynte å fuske her en dag, så hver gang jeg starter på kald motor henger turtallet på ca. 3000rpm til jeg har ca. 80grader på kjølevannet, tipper det er vokstermostaten.

Ellers har den fungert som en drøm siden jeg fikk den justert, bruker 0,75 på bykjøring og er faktisk ganske sprek..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Weber 32/34 kittet anbefales virkelig. Alt er bolton. Merker fort at responsen blir noe helt annet med en forgasser som weberen. Eneste jeg ikke har fått montert er Choke styringen.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Weber 32/34 kittet anbefales virkelig. Alt er bolton. Merker fort at responsen blir noe helt annet med en forgasser som weberen. Eneste jeg ikke har fått montert er Choke styringen.:)

 

Kan gå god for dette.

 

Gamlingen har gjort det på Caddyen sin, og det fungerer aldeles utmerket. 2E2 gasseren er direkte sinnsykt ræva :)

 

Fikk tak i gasser for rundt 1000 nok på EBAY

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert chok vaieren i skrivende stund.

 

Eneste jeg må få gjort for å kunne nyte full weber tilfreds stillelse er å bytte ut ene vannslangen da den var litt kort (original slange som revnet ene tuppen ved demontering)

 

Men 1000kroner for en slik Gasser på Ebay? Da skal du vel lete litt. Fant ingen på ebay til den skammbillige prisen.

 

FAST-ROAD-CARS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

En liten update..

 

Ser når jeg skal starte bilen om morgenen, så må jeg holde "gassen" inne på ett visst turtall lenge nok for att motoren skal være igang uten å dø ut.

 

Går ikke ann å starte bilen for så å kjøre med en gang. Må kanskje holde "gassen" inne i 2-3 minutt før bilen er klar til avgang

 

Er det mye sannsynlig noe forgasser feil eller choke?

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik var min også, men etter en sessong så tok det helt av, måtte stå og holde den igang på gassen i 15min om ikke mere for at den i alle fall skulle gå på tomgang i første lyskryss.

 

Er veldig gøy å bremse på brekket inn i lyskryss med foten på gassen og stødige 2000omdreininger på motoren, for å få sjangsen til å komme seg på jobb om morgenen. Skrape is av ruter for å så få startet bilen.

 

Hvilken del av forgasseren som skal byttes er uvisst. Når min kødda slik så hadde jeg montert på en splitter ny Vokstermostat og den hjalp ikke mye.

 

Kan garantere deg at en slik weber ikke skuffer. monterte choke wire i går. Bilen starter uten problemer og holder seg rolig på tomgang osv.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven for raske svar:)

 

Ja, men jeg har ikke så god peiling på hvilken weber jeg skal kjøpe som kan passe til bilen min, men det er jo også litt kjipt hvis det ikke er den da.. selv om sannsynligheten for att det er ett gasser problem da.

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.