Anbefalte innlegg

Skal lakkere felgene i vinter. Hva slags lakk bør jeg bruke, og hvem selger den? Regner med at bilextra\biltema har lakk, men den har pleid å være så som så..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket pris hos lakkerer??

 

Blir som nye.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket pris hos lakkerer??

 

Blir som nye.: smil :

 

Gjør det selv. Er noen billigfelger som jeg skal prøve meg på, så grenser hva jeg legger i det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg dratt til en lakkerer og hørt om pris på lakk og sprøyta selv..

Tror ikke det har noe og si hvilket sprayboks merke man bruker, det vil nok krakkylere uansett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg dratt til en lakkerer og hørt om pris på lakk og sprøyta selv..

Tror ikke det har noe og si hvilket sprayboks merke man bruker, det vil nok krakkylere uansett..

 

Krakkylere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg dratt til en lakkerer og hørt om pris på lakk og sprøyta selv..

Tror ikke det har noe og si hvilket sprayboks merke man bruker, det vil nok krakkylere uansett..

 

Bullshit, jeg har lakkert felgene mine med Biltema lakk og de er helt strøkne.

Flere her på forumet som har gjort det samme med samme resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så driver de med pulverlakkering i Åros, det er relativt billig, og det blir helt konge! Bare noen få 100lapper..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så driver de med pulverlakkering i Åros, det er relativt billig, og det blir helt konge! Bare noen få 100lapper..

 

Kommer nok på mer end noen få 100-lapper...spesielt hvis du skal glas blese de i tillegg...1600 for 4 gav jeg da. Mulig du får enda bedre pris ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bullshit, jeg har lakkert felgene mine med Biltema lakk og de er helt strøkne.

Flere her på forumet som har gjort det samme med samme resultat.

 

Mange lakk med lakk hadde du? Hva slags grunning og klarlakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprayboks-lakket vinterfelgene mine selv, og brukte Maston CarColor spraybokser som jeg kjøpte på BilXtra. Lakket vel 2 strøk slik at fargen ble jevn (koksgrå), og ett eller to lag klarlakk på toppen. Holder fint de, selv etter flere vintere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så driver de med pulverlakkering i Åros, det er relativt billig, og det blir helt konge! Bare noen få 100lapper..

 

Kunne du gitt meg kontakt info til de på pm er du snill. Hørtes billig ut.

 

Har biltema lakkert mine, men de begynner å flasse og wheelbrightner endrer fargen. De er koksgrå. 4 lag lakk og 5 lag klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange lakk med lakk hadde du? Hva slags grunning og klarlakk?

 

Ingen grunning, brukte den eksisterende lakken som grunning, slipte ned med 600papir,vasket med rødsprit. lakkerte 2 strøk med farge (10 minutter mellom hvert strøk)og 2 strøk med klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkerte mine 17" felger med biltemas grunning og felglakk. Ble skikkelig bra,men tok noen forhåndsregler.Pusset godt ned med 180 sandpapir,vasket med sprit og grunnet 3 strøk.lakkerte 5 strøk (stor sjangs for at det begynner å renne hvis man klasker på for mye lakk pr.strøk) og toppet med 2 strøk klarlakk. Alt gjørt i et forvarmet rom ca.30-35 c+. Ta deg go tid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begynt å pusse med 180 papir nå. Er litt av en jobb, glad jeg har en hel vinter på meg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkerte nettop min med sprøyte. Brukte en akrylbasert lakk som jeg kjøpte hos en PPG forhandler. Dette ble supert resultat. Fordelen med akrylbasert er at man trenger ikke legge klarlakk, da den akrylbaserte blir helt super blank. Bakdelen er at den ikke finnes i alle slags farger, og at den må blandes 1:3:3. 1 del lakk 1/3 tynner og 1/3 herder. Men et SUPERT resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.