#1 Skrevet Oktober 6, 2007 Har to ekstra automatkasser til A6, 95 mod. Den ene har en mekanisk slark, trolig et gåent lager (pga lyd en stund før slark oppstod). Den girer pent. Den andre har en tendens til å "slure" eller ruse opp litt ved giring fra 3. til 4. ved lav belastning. Det jeg lurer på er om sistnevnte kommer av en feil i glidekassa, eller oljepumpe eller noe annet. Videre lurer jeg på hvor enkelt det er å erstatte de dårlige komponentene i den kassa som slurer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2007 I den kassa som slurer er det vel mest sannsynlig at det er Olje og sil som er dårlig.. (tett) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2007 I den kassa som slurer er det vel mest sannsynlig at det er Olje og sil som er dårlig.. (tett) Nei, i dette tilfellet ble den ble testet med ny olje og filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2007 Oppdatering: Nå er bunnpanne og filter skrudd ut. Deretter er 6 skruer fjernet, samt en ledningskobling skrudd ut og hele glidekassa tatt av. Enkel jobb. Skal forsøke å sette den over på den andre kassa som slurer litt mellom 3 og 4 gir, for å se om det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 13, 2007 GLidekasse er flyttet over, og den nye girkassa fungerer som en dröm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 10, 2009 GLidekasse er flyttet over, og den nye girkassa fungerer som en dröm. Skal ikke stjele tråden din, men siden du har løst problemet så spør jeg: Er glidekasse og ventilhus den samme enheten? Isåfall vet jeg hvilken enhet Møller prater om når de sier de skal bytte glidekasse pga en mulig defekt ventil... 30000,-kroners jobb... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 11, 2009 Er glidekasse og ventilhus den samme enheten? Isåfall vet jeg hvilken enhet Møller prater om når de sier de skal bytte glidekasse pga en mulig defekt ventil... 30000,-kroners jobb... Ja, det er samme enhet. Men jeg vil anta at enheten kan deles opp i mindre biter slik at feks en defekt ventil kan byttes ut alene. Hvaslags bil har du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 11, 2009 Jeg har samme problemet som girkasse nr 2. ruser seg opp da den girer til 4. var det mye jobb? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 11, 2009 Jeg har samme problemet som girkasse nr 2. ruser seg opp da den girer til 4.var det mye jobb? Mulig men ikke sikkert det løser problemet, du kan også ha sliten oljepumpe eller slitte clutcher. I tillegg til jobben ved olje/filter skift så må man skru av 8-10 skruer ekstra som sitter på tilsvarende vis som de tre som holder filteret. Videre må man ta av en el-kabel i bakkant (skrudd og med o-ring) og så må man løfte ned og opp en litt tung stålklump. Ennå mer griseri enn å skifte olje/filter. Om du bruker 1 time på oljeskift så bruker du 2 på dette, så det er absolutt verd et forsøk dersom du ikke må gi skjorta for delene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...