#1 Skrevet Oktober 6, 2007 Hvorfor må eksosen gå i runde rør? Hvorfor kan den ikke gå i firkanta kanaler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2007 Dyrere å produsere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2007 Ok, jeg kjøper den, men rent praktisk... som i flyt, mottrykk, resonans osv.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2007 Jeg vil tro at produksjonskostnadene (langt ord!) er den viktigste grunnen til at eksosrør faktisk er runde rør, og ikke firkantede. Med rektangulære rør vil man kunne få til et høyere tverrsnitt på en ellers trang plass da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 6, 2007 go square man!!! Hmm, jeg har en plan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2007 Er jo litt lettere å forme og bøye runde rør i forhold til firkantede.. Men Tja, hvorfor ikke! MVH 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2007 Med to rør som har lik tversnittareal hvor den ene er rund og den andre er firkanta vil jeg da tro ut fra ren logikk at det er betydelig bedre flyt i runde rør og mer motstand i firkanta hvis du ikke bare har planer om å lage rør uten bøy Du kan jo prøve noe nytt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 5, 2007 spørsmålet mitt er hvordan lyden blir av firkantede eksosanlegg? Spesial? Haha... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 6, 2007 Har faktisk sett biler med rektangulære eksosanlegg.. De slet med at bilen ble såpass lav, og dårlig plass under, og det resulterte nemlig i et rektangulært eksosanlegg... Litt spenstig det da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...