#1 Skrevet Oktober 7, 2007 Har noen spørsmål ang karr bytte.Har to identiske biler.Den ene er norsk med skade,den andre er tatt inn fra utlandet og momset inn. 1.Kan man søke om karr bytte som privat person. 2.Må man bruke motor fra Norsk bil når det er en 4X4 eller holder % til biltilsynet med drivverk,girkasse og for og bak travers? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2007 Bump....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2007 Jeg sjekket opp i dette tidligere i år, og den gangen skrev jeg følgende: For å få godkjent et karroseribytte så er det endel regler å forholde seg til. Først og fremst så må 3 av 4 hovedkomponenter på bilen være uskadet, og så plomberes, dette gjøres på en trafikkstasjon. Disse hovedkomponentene er motor, girkasse, forstilling og bakstilling. Når dette er gjort må man sende en søknad til tollvesenet, som avgjør om du får lov til å gjennomføre et karroseribytte. De legger blant annet bilens verdi og alder til grunn. Hvis du får søknaden godkjent er det bare å begynne å skru, men man må huske på at plomberingene ikke brytes. Når skruingen er ferdig må bilen på nytt vises til biltilsynet, med hele plomberinger, for å bli godkjent. Biltilsynets anbefaling om godkjennelse sendes så til Tollvesenet, som da godkjenner avgiftsfritaket på bilen fra Tyskland. Fra denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=73098 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2007 Jeg sjekket opp i dette tidligere i år, og den gangen skrev jeg følgende: Fra denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=73098 Vet du hva som vurderes med alderen på bilen ? Er det kun nyere biler som tillates, hvor går evt grenser ? Eller går andre kriterier, feks verdi ? Hva med spesielle biler ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2007 Jeg vet ikke hva Tollvesenet ser på når de gjør vurderer søknader, men som jeg skrev den gangen har bilens verdi og alder en klar rolle. Det er nok for at det ikek skal drives "lureri" og unnadragning av avgifter. Fremgangsmåten jeg beskrev ovenfor fikk jeg fra en bekjent som har gjort en god del karroseribyttejobber, han er innehaveren av Bilomsetningen. De har gjort dette på alt fra Audi Allroad og Volvo XC70 til Citroën Xsara stv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2007 Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...