Anbefalte innlegg

sitter her med to topper fra vr6en min. begge to er det etseskader på (les: gropper i toppen) pga blanding av g11 og g12 kjøleveske vil jeg anta. den ene ser helt forjævlig ut så den kaster jeg.

men den andre der er det bare en liten grop.

da over til spørsmålet. er det noe jeg kan fylle i den lille gropa som holder tett?

kunne jo vært kjekt å få motoren hel igjen selv om jeg ikke skal bygge 16v i golfen nå.(mye moro å få i mk2 karosseri også ;) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett noen slike ja. Fundert på om det kan la seg gjøre å fylle gropene med kjemisk metall for så å planslipe den etterpå. Burde jo la seg gjøre det egentlig.....: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går vel ann å sveise i den, for så å planslipe den. Har litt mer troa på det enn kjemisk metall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peil på disse toppene, men regner med at det er alu?! Forvarme toppen og sveise med tig (og alu tråd selvsagt) burde vel gå?? frese\planslipe etterpå selvfølgelig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt kjemisk metall i toppen på min mk3..holder tett som bare det.. kjørt ca. 15k km med det nå.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden gropa er så liten så skal jeg prøve med kjemisk metall i første omgang. vet ikke om jeg setter den i bil med det første men kjekt å ha en motor i bakhånd har jeg funnet ut.

takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjemisk metall funker, har brukt det mange ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra da skal jeg prøve det i løpet av vinteren :) hehe

hvor lang tid tar det før sånne skade oppstår egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, de jeg har sett det på har vært 92 modeller og den første reparerte jeg for ca 5 år siden, altså i 2002 omtrent. Dvs. omtrent 10 år gammel bil. Km stand fra 150-200 000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.