Hvor brede felger på a4 b5?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nye felger, og vil ha felger som fyller opp hjulbuen mest mulig uten at det blir behov for valsing. Skal montere et 40mm senkesett til våren. Hvor bredt er det mulig å gå? Og hvilken ET og dekkdimensjon snakker vi om da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8,5" ET35 på min. Du kan se bilder via begge linkene i min sign. Går vell greit med 9" ET35 også, men da MÅ du ha dekk som skrår litt. Ellers så er det noe, men ikke mye plass på innsiden, mulig du kan klemme på 9,5" med annen ET og evt justere me chims/spacere...

 

Så mye som min er senket er det særdeles lite klaring på 8,5" ET35 med 225/40 dekk som skrår en del. Jeg tar ikke sjangsen på å sette på noe som er bredere. (Dette variere dog mye fra produsent til produsent, 225 kan fort tilsvare 245 i et annet merke!)

 

EDIT: glemte å nevne at min er senket mer enn din blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp deg 8,5"x18" eller 8"x18" med 225/40/18 det funker! ET45-35 et sted.. har selv ET35 med 8x18 og det er ingen problemer ved 40mm senk..

 

men husk at skal du godkjenne felga så er det krav til det;) ikke lavere enn 37,5 i ET kan du gå da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har mine felger i vognkort, ET35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har mine felger i vognkort, ET35

 

hvordan klarte du det? TUV?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vetikke, forrige eier som ordnet det. vil tro det var papirer som fixet det ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ET30 i vognkort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ET 35 i vognkortet uten problem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 9*19 med 235 dekk, senket godt over 60mm. Gikk faktisk fint:) ET35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, må se hva jeg finner noe spennende da... :) Jeg prøvde på 9,5X19 ET 45 bak, men det var ihvertfall bare å glemme!! Hehe... Takker for svar folkens! Men dere med s4: Er det samme ET på dem som på en a4? Trodde kanskje at dere hadde mindre ET...??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, må se hva jeg finner noe spennende da... :) Jeg prøvde på 9,5X19 ET 45 bak, men det var ihvertfall bare å glemme!! Hehe... Takker for svar folkens! Men dere med s4: Er det samme ET på dem som på en a4? Trodde kanskje at dere hadde mindre ET...??

 

s4 b5 har vertfall et45..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hum... si det du... Der er samme hjulbuer/skjermer, men vet ikke om navet står på samme plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har blitt fortalt av forskjellige dekk firma att s4 har et 35 og a4 har 45..

 

Eg skal ha på 19x9.5 med et 35 på min bil,har fådt opplyst att det er maks på denne bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har blitt fortalt av forskjellige dekk firma att s4 har et 35 og a4 har 45..

 

Eg skal ha på 19x9.5 med et 35 på min bil,har fådt opplyst att det er maks på denne bilen..

 

9,5x19 ET35 er nok litt over max av hva kan ha foran uten å valse ut forskjermene, men mulig du unngår å lakkere skjermene hvis du er svært forsiktig samt nøyer deg med 50mm senk.

 

En kompis hadde 8,5x19 ET30 med smale Falken 235/35 19 på sin 97 Audi A4 sedan og med 55mm senk så subba dette greit foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min er senket 90mm å jeg kjører med 8,5 x 20 et 35 + 5mm spacere (effektiv impres et 30) med 225/30-20 nankang å da ligger felgkanten forran helt ute med skjermkanten, bak ligger felgkanten 5mm innfor skjermen.. subber ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9,5 ET 35 er trangt på orginale skjermer, men med litt valsing og smale dekk går det.. Har du justerbart må du passe på at felgkanten ikke står rett mot en fjær eller justeringsskruene på innsiden da dette muligens vil skrape litt når bakstilling vrir seg el.l.. Gikk helt fint på min helt til jeg heva den og da kom fjørene "feil" og subba litt innimellom.. :)

 

Jeg har 215/40 dekk på felgene mine, men dette dekkmerket tilsvarer iallefall 225, eller maks 235 i et smalt dekkmerke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min er senket 90mm å jeg kjører med 8,5 x 20 et 35 + 5mm spacere (effektiv impres et 30) med 225/30-20 nankang å da ligger felgkanten forran helt ute med skjermkanten, bak ligger felgkanten 5mm innfor skjermen.. subber ikke..

 

Har du målt bilen din til 9 cm lavere enn en orig. S4? Hvis du virkelig har senket bilen så mye, så tror jeg til og med

8x18 ET45 ville subba... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt bilen din til 9 cm lavere enn en orig. S4? Hvis du virkelig har senket bilen så mye, så tror jeg til og med

8x18 ET45 ville subba... ;)

 

nei, har målt den mot en a4, å min er 9cm lavere enn a4`en... så min er da senket 30mm org (eller er 30mm lavere enn en a4) så min er senket 60mm hvis du foretrekker det sånn....: klø :: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et spørsmål kanskje noen a4 felg huer kan svare på her. Er det overhodet plass til 10" felger bak? Har noen på hånden. Er vel 8" med 2" eller noe ytterring orginalt, men er vel skiftet for felgen er 10" bred. Innpresset er sannsynligvis orginalt 35. Og vil man kunne få lik rulleomkrets på 17" dekk når den ene felgen er 8 og den andre er 10" uten å strekke ihjel bakdekket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også har godkjent 8,5x18" ET35 med opptil 235/40-18 dekk.

Dette kombinert med 40/40mm senk.

 

Har et spørsmål kanskje noen a4 felg huer kan svare på her. Er det overhodet plass til 10" felger bak? Har noen på hånden. Er vel 8" med 2" eller noe ytterring orginalt, men er vel skiftet for felgen er 10" bred. Innpresset er sannsynligvis orginalt 35. Og vil man kunne få lik rulleomkrets på 17" dekk når den ene felgen er 8 og den andre er 10" uten å strekke ihjel bakdekket?

 

Etter mine regninger vil det gå, sålangt det er ET35 dem er.

Dekk med litt strekk er dog å anbefale iogmed felgen blir rimelig nær spindel. Type millimeterklaring ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har blitt fortalt av forskjellige dekk firma att s4 har et 35 og a4 har 45..

 

Eg skal ha på 19x9.5 med et 35 på min bil,har fådt opplyst att det er maks på denne bilen..

 

9,5x19" med ET35 blir isåfall sinnsykt close fremme.

Her er 9,5x18" ET30. Ble trangt, men fikk akkurat trykkt fingeren inne imellom spindel og felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, må se hva jeg finner noe spennende da... :) Jeg prøvde på 9,5X19 ET 45 bak, men det var ihvertfall bare å glemme!! Hehe... Takker for svar folkens! Men dere med s4: Er det samme ET på dem som på en a4? Trodde kanskje at dere hadde mindre ET...??

 

45 blir for høy et på 9,5" bred felg. har du et35 kommer du faktisk innenfor hjulbua også vil jeg tro. Samtidig som at du har klaring på innsiden.

 

Jeg har 9,5" et30 bak på min a4. 8,5" et35 foran.

 

DSC03073.jpg

DSC03072.jpg

 

Skal nevnes at foran er det valsa. Men skal du senke mye så er du nødt til å valse foran på B5 pga. kanten på skjermen der må brettes inn.

 

edit: Bak har jeg stått å hoppa på dørkarmen. Og det subber ikke! dekk er 225/35/18 Federal SS595

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.