Anbefalte innlegg

Konas 1995 A6 har litt mye hjulstøy som jeg ønsker å få gjort noe med.

Jeg ser for meg å måtte ribbe hele bunnen/gulvet og isolere med dempematter. Kanskje disse: http://lydibilen.com/product_info.php?products_id=32&osCsid=b2409400544970f6c8973aabd47c5083

Jeg bør vel ta i dørene også, tenker jeg

Er det noen som har gjort noe lignende, og har noe tips?

Er det mye jobb, spesielle problemer? Hvor mye kan jeg bygge før jeg får problemer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enklere, dog noe dyrere, er å bytte til en dekktype som støyer mindre. Jeg trodde en A6 i utgangspunktet ville være ganske godt isolert, det er tross alt snakk om en premiumbil dette her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

linken funket dårlig. bruk den og søk på asfalt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en 95mod a6 selv og denne er det ikke nevneverdig hjulstøy i. jeg ville heller gått for å bytte til en annen dekktype som støyer mindre. disse bilene er som Per Henrik sier ganske godt støydempet fra fabrikk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill.

Jeg får vel vente å se hvordan det blir med Conti piggfritt før jeg gjør noe overilt.

Det som jeg synes er litt snodig, er at det er mer støy i Audi A6 med Conti ecocontact 2 (Øverste bildet) enn Passat 2000 med Pirelli Scorpion ATR (Nederst)

Jeg hadde tidligere contidekkene på passaten, og kan ikke huske at det var så mye støy der

5.JPG

6.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.