#1 Skrevet Oktober 7, 2007 Tenkte jeg skulle legge ut en liten "do it your self" tråd om hvordan bytte servopumpe, eller mere relevant hvordan ettermontere servo på en golf 2. "Spesialverktøy" jeg trengte for å få gjort denne jobben var: 16mm fastnøkkel for den ene hydraulikkslangen. Og en blåselampe for å løsne rustne bolter som sitter fast Første bilde av delene man trenger for å få festet servopumpa: Og så har jeg satt inn boltene i alle hullene brakettene skal festes i: For å få av/på første brakett må dynamo løftes maksimalt, og luftfilterboksen må flyttes litt for å komme til umbrako festeskruen på dynamoen: Så er første brakett på plass: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2007 Så satte jeg sammen to braketter på servopumpen: Så må man huske å sette på hydraulikkslangene før du setter denne delen på plass, det er her 16mm`eren kommer til nytte: Montering av brakett med servopumpe, festes lettest fra undersiden først. Det er her parallelitet av reimhulene kan justeres, så ikke stram helt med en gang: Så er det på tide å få fiklet inn den lange bolten: Nå er på tide å få satt alle reimhjul parallellt, jeg oppdaget nå at det var forskjell på holderen på reimhjulet for G60 og 100hk så jeg måtte også bytte dette: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2007 Da holderen for reimhjul er krympet/ limt på akselen trenger man også her blåselampen for å bytte denne. Men heldigvis er det mulig å bruke festehullene for reimhjulet for å skru av holderen: Så er det den siste braketten som skal på plass, her måtte jeg reparere den ene bolten og bytte den andre da den ene ble ødelagt under demontering (brukte ikke varme) og den andre skruen var helt rusten. Sett nå på reima før du skrur brakettene sammen, og så skal det se slik ut, og husk dynamoreima først: Så er det stramming, stram pumpa på dene ene braketten først: Fest pumpa i brakketten: Etterstram nå med strammeskruen i mellom de to brakettene underst. Monter nå dynamoen igjen, og stram reima på denne. Fyll opp med olje i beholderen som står plassert her: Og hvis du trenger bilde av hvor slangene til tannstanga går, så går de slik som vist her: Før du jekker ned bilen igjen, må systemet luftes, så start nå opp bilen, sving rattet fra maks venstre til høyre og omvendt endel ganger, etterfyll olje, jekk ned bilen og du skal være klar, hvis du har en fungerende tannstang:) Noe jeg trolig ikke har, så del 2 i denne DIY vil være å bytte tannstang. Tiden vil vise når dette kommer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2007 Smart og lage en DIY =) har ettermontert servo på en golf 2 før selv, kom fram til at det og bytte tannstang slettes ikke var så lett som mange skulle ha det til.. men gikk med litt krangling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2007 Da holderen for reimhjul er krympet/ limt på akselen trenger man også her blåselampen for å bytte denne. Men heldigvis er det mulig å bruke festehullene for reimhjulet for å skru av holderen: Så er det den siste braketten som skal på plass, her måtte jeg reparere den ene bolten og bytte den andre da den ene ble ødelagt under demontering (brukte ikke varme) og den andre skruen var helt rusten. Sett nå på reima før du skrur brakettene sammen, og så skal det se slik ut, og husk dynamoreima først: Så er det stramming, stram pumpa på dene ene braketten først: Fest pumpa i brakketten: Etterstram nå med strammeskruen i mellom de to brakettene underst. Monter nå dynamoen igjen, og stram reima på denne. Fyll opp med olje i beholderen som står plassert her: Og hvis du trenger bilde av hvor slangene til tannstanga går, så går de slik som vist her: Før du jekker ned bilen igjen, må systemet luftes, så start nå opp bilen, sving rattet fra maks venstre til høyre og omvendt endel ganger, etterfyll olje, jekk ned bilen og du skal være klar, hvis du har en fungerende tannstang:) Noe jeg trolig ikke har, så del 2 i denne DIY vil være å bytte tannstang. Tiden vil vise når dette kommer.... Bra DIY dette her. Om du ikke har tannstang så har jeg en tilovers 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 9, 2007 Bra DIY dette her.Om du ikke har tannstang så har jeg en tilovers Jeg har: smil :: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...