DIY: Bytte/ Montere servopumpe Golf 2

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge ut en liten "do it your self" tråd om hvordan bytte servopumpe, eller mere relevant hvordan ettermontere servo på en golf 2.

 

"Spesialverktøy" jeg trengte for å få gjort denne jobben var:

 

16mm fastnøkkel for den ene hydraulikkslangen.

 

Og en blåselampe for å løsne rustne bolter som sitter fast

 

Første bilde av delene man trenger for å få festet servopumpa:

 

IMG_0015.JPG

 

Og så har jeg satt inn boltene i alle hullene brakettene skal festes i:

 

IMG_0013.JPG

 

IMG_0014.JPG

 

IMG_0010.JPG

 

For å få av/på første brakett må dynamo løftes maksimalt, og luftfilterboksen må flyttes litt for å komme til umbrako festeskruen på dynamoen:

 

IMG_0028.JPG

 

Så er første brakett på plass:

 

IMG_0019.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så satte jeg sammen to braketter på servopumpen:

 

IMG_0020.JPG

 

Så må man huske å sette på hydraulikkslangene før du setter denne delen på plass, det er her 16mm`eren kommer til nytte:

 

IMG_0026.JPG

 

Montering av brakett med servopumpe, festes lettest fra undersiden først. Det er her parallelitet av reimhulene kan justeres,

så ikke stram helt med en gang:

 

IMG_0021.JPG

 

Så er det på tide å få fiklet inn den lange bolten:

 

IMG_0022.JPG

 

Nå er på tide å få satt alle reimhjul parallellt, jeg oppdaget nå at det var forskjell på holderen på reimhjulet for G60 og 100hk

så jeg måtte også bytte dette:

 

IMG_0032.JPG

 

IMG_0033.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da holderen for reimhjul er krympet/ limt på akselen trenger man også her blåselampen for å bytte denne. Men heldigvis er det

mulig å bruke festehullene for reimhjulet for å skru av holderen:

 

IMG_0034.JPG

 

Så er det den siste braketten som skal på plass, her måtte jeg reparere den ene bolten og bytte den andre da den ene ble

ødelagt under demontering (brukte ikke varme) og den andre skruen var helt rusten.

 

IMG_0031.JPG

 

Sett nå på reima før du skrur brakettene sammen, og så skal det se slik ut, og husk dynamoreima først:

 

IMG_0037.JPG

 

Så er det stramming, stram pumpa på dene ene braketten først:

 

IMG_0035.JPG

 

Fest pumpa i brakketten:

 

IMG_0036.JPG

 

Etterstram nå med strammeskruen i mellom de to brakettene underst.

 

Monter nå dynamoen igjen, og stram reima på denne.

 

Fyll opp med olje i beholderen som står plassert her:

 

IMG_0011.JPG

 

Og hvis du trenger bilde av hvor slangene til tannstanga går, så går de slik som vist her:

 

IMG_0012.JPG

 

Før du jekker ned bilen igjen, må systemet luftes, så start nå opp bilen, sving rattet fra maks venstre til høyre og omvendt

endel ganger, etterfyll olje, jekk ned bilen og du skal være klar, hvis du har en fungerende tannstang:) Noe jeg trolig ikke har,

så del 2 i denne DIY vil være å bytte tannstang. Tiden vil vise når dette kommer....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smart og lage en DIY =) har ettermontert servo på en golf 2 før selv, kom fram til at det og bytte tannstang slettes ikke var så lett som mange skulle ha det til.. :P men gikk med litt krangling :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da holderen for reimhjul er krympet/ limt på akselen trenger man også her blåselampen for å bytte denne. Men heldigvis er det

mulig å bruke festehullene for reimhjulet for å skru av holderen:

 

IMG_0034.JPG

 

Så er det den siste braketten som skal på plass, her måtte jeg reparere den ene bolten og bytte den andre da den ene ble

ødelagt under demontering (brukte ikke varme) og den andre skruen var helt rusten.

 

IMG_0031.JPG

 

Sett nå på reima før du skrur brakettene sammen, og så skal det se slik ut, og husk dynamoreima først:

 

IMG_0037.JPG

 

Så er det stramming, stram pumpa på dene ene braketten først:

 

IMG_0035.JPG

 

Fest pumpa i brakketten:

 

IMG_0036.JPG

 

Etterstram nå med strammeskruen i mellom de to brakettene underst.

 

Monter nå dynamoen igjen, og stram reima på denne.

 

Fyll opp med olje i beholderen som står plassert her:

 

IMG_0011.JPG

 

Og hvis du trenger bilde av hvor slangene til tannstanga går, så går de slik som vist her:

 

IMG_0012.JPG

 

Før du jekker ned bilen igjen, må systemet luftes, så start nå opp bilen, sving rattet fra maks venstre til høyre og omvendt

endel ganger, etterfyll olje, jekk ned bilen og du skal være klar, hvis du har en fungerende tannstang:) Noe jeg trolig ikke har,

så del 2 i denne DIY vil være å bytte tannstang. Tiden vil vise når dette kommer....

 

Bra DIY dette her.

Om du ikke har tannstang så har jeg en tilovers ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra DIY dette her.

Om du ikke har tannstang så har jeg en tilovers ;)

 

 

Jeg har: smil ::

DSC00217.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.