Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bytte magnetventilen på bilen i signaturen min..

Ringte møller, de sa jeg hadde 2!? : klø : Det sitter en ventil på innsugsslangen, var denne jeg mente å bytte..

 

Hvor sitter den andre da, noen som vet?

Skal begge byttes?

 

Faen det er kjipt og være uviten ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle bytte magnetventilen på bilen i signaturen min..

Ringte møller, de sa jeg hadde 2!? : klø : Det sitter en ventil på innsugsslangen, var denne jeg mente å bytte..

 

Hvor sitter den andre da, noen som vet?

Skal begge byttes?

 

Faen det er kjipt og være uviten ;)

 

Den du skal bytte heter "magnetventil for ladetrykk regulering"

Den andre ventilen er en taktventil for tankutluftinga/aktivkullfilter

 

Hvordan vet du at den må skiftes når du ikke vet hvilken ventil det er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den du skal bytte heter "magnetventil for ladetrykk regulering"

Den andre ventilen er en taktventil for tankutluftinga/aktivkullfilter

 

Hvordan vet du at den må skiftes når du ikke vet hvilken ventil det er?

 

Vet hvor denne ventilen sitter, ble bare litt forvirret når han på møller sa jeg hadde 2..

VET ikke at den må byttes, men synes ikke bilen går helt som den skal gjøre, så prøver meg litt fram.. Lader ikke som den skal..

Tenkte kanskje denne kunne bli svekket på samme måte som LMM`n...?

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte kanskje denne kunne bli svekket på samme måte som LMM`n...?

: klø :

 

Eller er det slik at den enten fungerer eller er ødelagt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger jo ikke nødvendigvis å være magnetventilen! Kan jo være at du trykk lekkasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat vært på verksted og skiftet min magnetventil for regulering av ladetrykket, og det ordnet biffen... Men har akkurat skiftet LMM også da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 ventilene er noen pussige ventiler,jeg kastet min og monterte en skikkelig boostcontroller. :) Hadde sååå ustabilt trykk med N75 at det var ikke til og tro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger jo ikke nødvendigvis å være magnetventilen! Kan jo være at du trykk lekkasje.

 

Ja, er nesten redd for det. Prøver først litt enklere grep, og håper at jeg slipper og lete etter lekkasjer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat vært på verksted og skiftet min magnetventil for regulering av ladetrykket, og det ordnet biffen... Men har akkurat skiftet LMM også da....

 

Så bra! :) Jeg har også akkurat byttet LMM.. Håper at ny ventil skal ordne biffen i mitt tillfelle også! Fikk du opp feilkode på magnetventilen av noe slag, eller byttet du bare den for å se om bilen ville bli bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 ventilene er noen pussige ventiler,jeg kastet min og monterte en skikkelig boostcontroller. :) Hadde sååå ustabilt trykk med N75 at det var ikke til og tro...

 

Hmm.. Er dette noe jeg kan gjøre på min bil også? Hvordan fungerer denne boostcontrolleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Er dette noe jeg kan gjøre på min bil også? Hvordan fungerer denne boostcontrolleren?

 

Jeg kjøpte selv Hallman Pro controlleren øverst her til 900kr.

http://www.protrim.no/produkter_turbo_boostcontrol.shtml

 

Funker perfekt på 1.8T det. :)

 

Denne bare monterer du der N75 ventilen sitter,bare blender hullet på innsugsslangen som går i fra LMM->Turbo hvor LMM sitter nedi vanligvis.Så tar du slangen i fra kompressorhuset på turbo til nippelen som står ned på controlleren når justeringshjulet står opp,og på nippelen som står ut til siden kobler du til slangen som går i fra wastegaten på turboen din. :) Så lar du ventilen være helt åpen så du kun kjører på grunntrykket som turboen gir (som er det samme trykket som når du kobler i fra N75 ventilen) så kjører du en tur og justerer opp trykket til der det skal være,dvs det chippen din er laget for. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte selv Hallman Pro controlleren øverst her til 900kr.

http://www.protrim.no/produkter_turbo_boostcontrol.shtml

 

Funker perfekt på 1.8T det. :)

 

Denne bare monterer du der N75 ventilen sitter,bare blender hullet på innsugsslangen som går i fra LMM->Turbo hvor LMM sitter nedi vanligvis.Så tar du slangen i fra kompressorhuset på turbo til nippelen som står ned på controlleren når justeringshjulet står opp,og på nippelen som står ut til siden kobler du til slangen som går i fra wastegaten på turboen din. :) Så lar du ventilen være helt åpen så du kun kjører på grunntrykket som turboen gir (som er det samme trykket som når du kobler i fra N75 ventilen) så kjører du en tur og justerer opp trykket til der det skal være,dvs det chippen din er laget for. :)

 

AH! Genialt! :) Skal se om bilen blir bedre når den nye n75 ventilen er på plass i slutten av uka. Hvis ikke er kanskje dette løsningen.. Men da bilen min ikke lader slik den skal, tyder vel dette på at noe i utgangspunktet er galt? Hvis jeg da overstyrer trykket på denne måten kan jeg kanskje ødelegge mere enn jeg faktisk reparerer, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AH! Genialt! :) Skal se om bilen blir bedre når den nye n75 ventilen er på plass i slutten av uka. Hvis ikke er kanskje dette løsningen.. Men da bilen min ikke lader slik den skal, tyder vel dette på at noe i utgangspunktet er galt? Hvis jeg da overstyrer trykket på denne måten kan jeg kanskje ødelegge mere enn jeg faktisk reparerer, eller?

 

Ville nok testet med en ny N75 for og være sikker ja,funker det fint da er jo alt gull. :D

Du har ikke en lekkasje ett sted da? Min gikk dårlig/ujevnt ladetrykk når jeg hadde en lekkasje på innsugsslangen,en vacuum slange der som var revnet..

 

Jo,siden ECU styrer N75 kan det være noe galt med motoren som gjør at den ikke gir max trykk,så få fikset så trykket er riktig med N75 ventil så kan du evt bruke en boostcontroller for og få raskere/jevnere trykk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok testet med en ny N75 for og være sikker ja,funker det fint da er jo alt gull. :D

Du har ikke en lekkasje ett sted da? Min gikk dårlig/ujevnt ladetrykk når jeg hadde en lekkasje på innsugsslangen,en vacuum slange der som var revnet..

 

Jo,siden ECU styrer N75 kan det være noe galt med motoren som gjør at den ikke gir max trykk,så få fikset så trykket er riktig med N75 ventil så kan du evt bruke en boostcontroller for og få raskere/jevnere trykk. :)

 

Har selv prøvd å lete etter sprukkete slanger, men finner ikke noen. Kan det være så smått at man ikke ser det, men at motoren likevel drar falskluft??

Må vel få trykktestet systemet, men vet ikke hvordan??

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra! :) Jeg har også akkurat byttet LMM.. Håper at ny ventil skal ordne biffen i mitt tillfelle også! Fikk du opp feilkode på magnetventilen av noe slag, eller byttet du bare den for å se om bilen ville bli bedre?

 

Jeg var ute og kjørte, dro på litt, og i det jeg la inn 6 gir så bare forsvant motorkraften... Fikk etter en stund opp en feilmelding i displayet, der det sto "Emissions workshop"..... Og så lyste et varsellys frammi der... (Er på sjøen på jobb nå, så får ikkje sjekket ka for eit det var.. husker ikkje...)

Men ifølge fruen så spant ho heile veien av ferga på vei heim frå Møller....: haha : På vei til verksted måtte ho ha masse gass berre for å ta laust.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt en ventil som heter 034 906 283 J..

Fant delenummeret på forumet..

Noen som vet om dette er rett ventil til min bil? (bil i signatur)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt en ventil som heter 034 906 283 J..

Fant delenummeret på forumet..

Noen som vet om dette er rett ventil til min bil? (bil i signatur)

 

Fy fa.. for en forskjell det var fra min originale ventil og til denne ventilen! Nå er hjulspinn på 2. gearet ikke til å unngå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy fa.. for en forskjell det var fra min originale ventil og til denne ventilen! Nå er hjulspinn på 2. gearet ikke til å unngå ;)

 

Nå ble bilen frisk altså? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble bilen frisk altså? :)

 

Har gjort en del grep med bilen nå:

-Ny LMM

-Byttet en del vacum

-Renset oljeåndinga

-Forge resirk

-Magnetventil

-Med mere..

 

Bilen har ett helt annet moment nå etter byttet av magnetventilen, går bedre men samtidig roligere, den er ikke så nervøs lengere, og det er jo bra med tanke på kjøreopplevelsen.

MEN den fjusker fortsatt noe. Spesielt på høye turtall.. Der er det ikke så mye sprut som det er i bunn..

Skal bytte ut alt av originlslanger med samco sine slanger. Gjetter på at jeg har lekkasje en plass.. : bråk :

Har trua på at det kan bli bra. Hvis ikke bestiller jeg nye coiler, kan vel kanskje være disse også..?

Når jeg tenker etter, så begynte bilen å lade dårligere etter at jeg monterte åpent luftfilter..

Kan det være så enkelt som at jeg må montere tilbake til original luftfilterboks? At motoren rett og slett "tuner seg ned" pga høy temperatur på innsugsluften? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.