Anbefalte innlegg

Den digitale måleren som er i bilen min bruker somregel og ligge på 0.5-0.6bar = -0.6 bar vakum:)

men nå i det siste så har dn gått ned til 0.2.. selv om jeg kjører så viser den bare 0.2.. ved pådrag vill den øke.. men ikke opp til 2.2-2.3 som den skal..

er dette kanskje Magnetventilen? eller deffekt måler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den digitale måleren som er i bilen min bruker somregel og ligge på 0.5-0.6bar = -0.6 bar vakum:)

men nå i det siste så har dn gått ned til 0.2.. selv om jeg kjører så viser den bare 0.2.. ved pådrag vill den øke.. men ikke opp til 2.2-2.3 som den skal..

er dette kanskje Magnetventilen? eller deffekt måler?

Har du sjekket dette:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=62551

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har kanskje tilfeller med at snittmåling nuller seg og at du får f.eks. feil varsel om bremsebelegg også? I såfall er det ikke noe nytt, dette er en kjent feil på disse..

Jeg må til å rense kontaktene inni instrumentet _igjen_ nå, mister til stadighet info.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har kanskje tilfeller med at snittmåling nuller seg og at du får f.eks. feil varsel om bremsebelegg også? I såfall er det ikke noe nytt, dette er en kjent feil på disse..

Jeg må til å rense kontaktene inni instrumentet _igjen_ nå, mister til stadighet info.. :D

heeh, joda.. det med bremsebelegg kommer når det er fuktig ute.. holder på og går over følerne forran nå :) har ikke vært borti at snittmåling nuller seg.. kanskje fordi jeg ikke tørr og ha den oppe når jeg kjører ;)

så det kan være dårlig kontakt bak instrumentpannelet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.. Er oftest koblingen mellom instrumentet og computeren. Sitter på eget kort i en plastsak bak speedoen. Pluggen er ikke forgylt, og dermed blir det dårlig kontakt. Finnes et stoff som heter Stabilant ett-eller-annet, men jeg har 'brukbar' erfaring med syrefritt fett som f.eks. vaseline etter grundig rengjøring. (Ikke bruk sandpapir!!!!!)

Har du bare bremsebeleggindikasjon, kan det faktisk bare være en av pluggene ute i hjulhusene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.