#1 Skrevet Oktober 8, 2007 Jaja, så er vi her igjenn... Man må ha nye vinterdekk og hvilket merke skal man velge? Skal man stole blindt på dekktestene, eller finnes det andre alternativer man ikke blir robbet til skinnet av? Hva mener dere er det beste dekket med og uten pigg, og er det egentlig noen dekktester man kan stole på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 8, 2007 falken er jo et konge dekk når vi tenker pigg fritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2007 Fornøyd med Continental piggfritt jeg.. Aner ikke pris, fulgte med et "nytt" sett når jeg kjøpte bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2007 Anbefaler Goodyear IceNavi piggfritt. Veldig stabile og gode dekk i de fleste forhold. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 8, 2007 Noen som vet hvor i løypa yokohama og vredstein ligger i forhold til de tre overnevnte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 8, 2007 Jeg sverger fremdeles til Nokian Hakkapeliitta. Finland har mere vinter enn oss, og de vet hvordan biler skal kjøres om vinteren (ref. alle gode rallyførere fra Finland), derfor mener jeg at de lager de beste dekkene for vinteren. Og dermed er vel Kjell like langt, siden hver eneste en av oss kommer med nye forslag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 8, 2007 Dunlop Graspic DS-2 er jeg ivertfall veldig fornøyd med. Bra priser på http://www.motorsenter.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 8, 2007 Er veldig fornøyd med mine Nokian piggfrie dekk. sitter godt, og tåler å bli litt røfft brukt. (les: Quattro, esp deaktivert=GØY!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 8, 2007 Vært veldig fornøyd med Nokian RSi dekkene på 100en iallefall. Står noe jall på 13" stålene til Gloffen... aner ikke tilstanden helt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 8, 2007 Jeg sverger fremdeles til Nokian Hakkapeliitta. Finland har mere vinter enn oss, ogde vet hvordan biler skal kjøres om vinteren (ref. alle gode rallyførere fra Finland), derfor mener jeg at de lager de beste dekkene for vinteren. Og dermed er vel Kjell like langt, siden hver eneste en av oss kommer med nye forslag! Jupp, dere er snille der, forvirrer meg mer og mer Forrige vinter brukte samboeren noen nokiandekk som jeg sjekket merkingen på nå... De var produsert i uke 35 år 2000 Men de dekka fungerte faktisk bra... Så jeg heller mot Nokian her nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 8, 2007 Dunlop Graspic DS-2 er jeg ivertfall veldig fornøyd med. Bra priser på http://www.motorsenter.no Var vel ikke noe spesielt bra de prisene der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 8, 2007 Er virkelig de nokian hakkepelitta piggfrie dekka gode? har veldig dårlig erfaring med de på våt veibane.. så skal ha nye da så er litt usikker på et nytt sett med slike eller noen andre.. har et sett med continental winter contact 3 liggende som skal brukes men siden jeg får nye så kan det vel vær greit å velge noen som er gode i tilfelle jeg trenger ekstra sett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 8, 2007 Kjøp Michelin X-Ice eller Nokian Hakkapelitta - de 2 beste dekka etter mine erfaringer, prisen er jo en annen sak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 9, 2007 Nokian Hakkapeliitta 5 topper jo de fleste testene. Kan umulig være tilfeldig. Jeg har ikke prøvd dem selv, men var strålende fornøyd men forgjengeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 9, 2007 Kjøper du continental eller nokian så får du et godt dekk samme om du velger pigg eller piggfritt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 9, 2007 Jeg har blitt opplyst om at det er Continental som har vunnet en av årets dekktester med Gislaved på 2. og Nokian på 3. Skillet var marginalt. Kommer selv etter all sannsynlighet til å kjøre med Nokian dekk i vinter. Har fått et greit tilbud på 205 50 17, 6600 ferdig montert. Vurderte selv Dunlop Graspic DS-2 da disse har kommet godt ut av tester og ligger ganske greit i pris. Var forøvrig en dekkforhandler i Bergen som mente at Nankang var vel så bra eller bedre enn Dunlop. Ikke vet jeg, men tror jeg holder meg til Nokian hvis ikke noen bedre tilbud dukker opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 9, 2007 Jeg har blitt opplyst om at det er Continental som har vunnet en av årets dekktester med Gislaved på 2. og Nokian på 3. Denne testen sto i VG sist søndag. http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=173121 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 9, 2007 Denne testen sto i VG sist søndag. http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=173121 Er nok denne testen han refererte til ja. Snakket med dekkforhandleren i forrige uke og da var ikke testen publisert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 9, 2007 Blir Nokian Hakkapelitta RSI i dimmensjonen 205/50-17 på meg i år! Hakka5 har vel vunnet de fleste testene i år på piggdekk ja! Har prøvd Michelin og Yokohama i piggfritt før, sistnevnte imponerte meg ikke no særlig. Continental og Nokian slår vel aldri feil, så det er noen "sikre" valg. Pris?! D er vel ikke en vurderingssak når det er snakk om 1 og eller flere personers sikkerhet på vinterføre. Lykke til med valg av nye vintersko! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 9, 2007 Det ble BridgeStone Blizzac Nordic på meg i år. Ble anbefalt dette dekket fremfor Nokian RSI på tre dekksjappe her i byen. Skulle visstnok være litt stivere i sidene enn Nokian dekket, noe som var å foretrekke på en litt tyngre bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 9, 2007 Har kjørt Michelin X-Ice North det siste året, storfornøyd med det. Prisen er stiv, men jeg for min del synes dette er et område det er greit å legge i et par kroner ekstra. Bor i Trondheim , og kjører mye både til oppdal og åre i helgene, samt mye på dårlig brøyta veier på vei til hytta osv. Har ikke noe annet enn lovord om disse dekkene. I fjor var første sesong på pigg siden 99 , og man kan vel oppsummere med at på 90% av dagene hadde man klart seg med piggfritt, men når men er avhenging av bilen de resterende 10prosentene også, så er jeg veldig glad for at jeg kjøpte pigg. det er bare å holde fast i kringla å mate på, selv på de dagene piggfri-gjengen står å spinner fordi trondheim kommune synes det er flott å salte oppå 30cm nysnø istedet for å brøyte, og når piggfridekkene finpolerer denne isen , samtidig som det er regnbyger oppå der igjen , da blir det spennende på piggfritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 10, 2007 Har selv MEGET gode erfaringer med Nokian Hakka Rsi (stod på den Audi 90 2.3 Fwd.). Dunlop derimot, som jeg hadde på 80 Quattroen, satt som "moskva-Marit" i latexdress ned unnarennet i holmenkollbakken mao. ikke veldig bra. I år går jeg for continental på A3`en. Ellers ryktes det også om at yokohama er svært gode. mener å huske Jan nielsen her på forumet skryter uhemmet av de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 10, 2007 Jeg har bestillt yokohama... kjørt mye conti før og prøvd rsi uten å bli imponert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 10, 2007 Har kjørt Michelin X-Ice North det siste året, storfornøyd med det. Prisen er stiv, men jeg for min del synes dette er et område det er greit å legge i et par kroner ekstra. Bor i Trondheim , og kjører mye både til oppdal og åre i helgene, samt mye på dårlig brøyta veier på vei til hytta osv. Har ikke noe annet enn lovord om disse dekkene. I fjor var første sesong på pigg siden 99 , og man kan vel oppsummere med at på 90% av dagene hadde man klart seg med piggfritt, men når men er avhenging av bilen de resterende 10prosentene også, så er jeg veldig glad for at jeg kjøpte pigg. det er bare å holde fast i kringla å mate på, selv på de dagene piggfri-gjengen står å spinner fordi trondheim kommune synes det er flott å salte oppå 30cm nysnø istedet for å brøyte, og når piggfridekkene finpolerer denne isen , samtidig som det er regnbyger oppå der igjen , da blir det spennende på piggfritt. Løsning: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 10, 2007 Løsning: Skal fremdeles bremse da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...