Og hvilke dekk skal man velge i år da tro?

Anbefalte innlegg

Det blir Yokohama IG20 i vinter. Ingen erfaring med de, men folk skryter av de.

Har kjørt på både Conti og RSI tidligere. Begge er meget bra, men RSI fungerer nok best på lettere biler da de er veldig myke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spangen : hell yeah .. blir quattro neste gang det skal handles bil. Har planen klar, det skal bare finansieres også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt forvirret her nå...

Det står mellom Nokian Hakkapeliitta RSi og Dunlop Graspic DS-2

Kan egentlig Dunlop dekket måle seg med Nokian dekket?

De sier det er samme gummiblanding men...

Legger ved bilde av de to...

(Bilde 1 er Nokian og bilde 2 er Dunlop)

Nokian.jpg

Dunlop Graspic DS-2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle slå til på det 1200kr pr dekk inkl omlegging som er tilbudt på forumet. Noen som har noen erfaringer med dekket:

Nankang sv1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt forvirret her nå...

Det står mellom Nokian Hakkapeliitta RSi og Dunlop Graspic DS-2

Kan egentlig Dunlop dekket måle seg med Nokian dekket?

De sier det er samme gummiblanding men...

Jeg har gått for Nokian Hakka RSi

Ang gummiblanding tror jeg ikke det er den samme, da nokian dekka har blitt "miljøvennlige" ved at de har blandet inn rapsolje (:confused:) i gummiblandingen:

http://www.nokiantyres.com/personbiler_produkt_no?product=10341075&name=NOKIAN+HAKKAPELIITTA+RSi

Tenkte selv på å kjøpe dunlop dekk, mest p.g.a pris, men jeg kom fram til at det er fornuftig å legge litt penger i vinterdekk, er jo bedre å betale 2000 mer for dekk enn 10000 for oppretting og lakkering :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle egentlig ha Yokohama ig20, men hadde ikke fått inn enda, så endte opp på Pirelli Ice Storm...tror de skal funke greit;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper du continental eller nokian så får du et godt dekk samme om du velger pigg eller piggfritt..

Tror også det er slik. Velger du dekk fra erfarne og annerkjente dekkfabrikanter blir du fornøyd.

(nokian, michelin, pirelli, goodyear, continental, dunlop)

om man skal spare penger og kjøpe billigdekk, er det vel mer prøv og lær...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle slå til på det 1200kr pr dekk inkl omlegging som er tilbudt på forumet. Noen som har noen erfaringer med dekket:

Nankang sv1

Jeg kjører på alt slags underlag og må si meg veldig fornøyd (nærmest overrasket) over dette dekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier bare en ting! Ikke kjøp Sawa Eskimo S3! :P

Til tross for det meget tiltalende navnet, er dette som dårlige sommerdekk på vinterføre!

Derfor ble det Nokian Hakkapelita IV på meg iår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt meg Nokian Hakkapelitta 5(pigg), disse dekkene kan anbefales på det sterkest! Meget godt fornøyd med disse, fikk testet dem skikkelig på både 10cm sørpe og is idag, å må bare si at jeg ikke har opplevd maken til veigrep på slikt føre.. (seff ikke rallypigg da men..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Michelin PF i 205/55-16 og er sykt imponert !! har 4motion så det lyver jo litt men er nesten så jeg har problem me å få inn antispinnen på hardpakket snøv.

Kjører Conti pigg på drosjen jeg kjører og der var antispinn hele tiden,Continental er ett utulig oppskrytt dekk.

Jobber på bensin stasjon og selger mye dekk, har solgt Dunlop for første gang i år i PF og de funker veldig bra og ligger jo litt billigere i pris enn Nokia/Michelin/Conti..

Pappa kjøpte Dunlop på Mercedecen sin og er veldig fornøyd.

En enkel regel på kjøp av dekk er att du får det du betaler for,og de dyreste/mest kjente er oftest de beste:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har continental winter viking 2 på ene bilen og continental contivikingcontact 3 på den andre.

meget fornøyd med begge. anbefales

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.