Problemer med sentrallås på Audi a3 2001 mod

Anbefalte innlegg

Håper virkelig noen kan hjelpe meg. Skal prøve å forklare så enkelt som mulig :).

Bil: Audi a3, 2001 mod - Ambition 1.8T.

Sentrallåsen fungerer ikke. Har fjernkontroll. Funker hverken med fjernkontroll eller direkte i låsen på døra. Fungerer heller ikke med sentrallås knappen invendig i bilen.

Blinklysene lyser som de "skal", som de gjør da sentrallåsen fungerer. Lyset i coupen går også av og på som normalt. Men dørene låses altså ikke.

Har sjekket sikkringen, den ser bra ut.

Da jeg sitter inne i bilen og prøver å låse med sentrallåsen hører jeg noen merkelige lyder fra bagasjen.

Heldigvis er alle dører osv åpen, bortsett fra bagasjen. Denne får jeg ikke opp pga nøkkel sylinderen er ikke helt bra.

Så:

Er det sentrallås motoren som sliter? Hvor mye koster evt denne? Med litt elektronikk kunnskap, kanskje jeg kan fikse den selv? Evt dele nr på den. (Slik at jeg kan sjekke ebay).

Håper på rakse og gode svar, som jeg har fått tidligere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg regnar med at som dei fleste VAG bilar har du luftstyrt sentrallås og ikkje elektronisk.

Lyden du høyrer i bagasjen er kompressoren til sentrallåsen.

Sidan bilen ikkje låser seg på nokon som helst måte, og du høyrer "bråket" ;) i bagasjerommet, og siden dette er ein ganske ny bil vil eg tippe at dette kun skyldast ein slange som har hoppa av , eventuelt ein som ligg press på , men tvilar på dette ettersom det er null liv.

Dette er iallefall mitt forslag uten at eg har våre borti dette problemet sjølv.

Du sa ingenting om dette skjedde plutselig eller det kom gradvis, vist det kom gradvis er eg ikkje så sikker lenger, men skjedde det plutselig vil eg tippe på dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg regnar med at som dei fleste VAG bilar har du luftstyrt sentrallås og ikkje elektronisk.

Lyden du høyrer i bagasjen er kompressoren til sentrallåsen.

Sidan bilen ikkje låser seg på nokon som helst måte, og du høyrer "bråket" ;) i bagasjerommet, og siden dette er ein ganske ny bil vil eg tippe at dette kun skyldast ein slange som har hoppa av , eventuelt ein som ligg press på , men tvilar på dette ettersom det er null liv.

Dette er iallefall mitt forslag uten at eg har våre borti dette problemet sjølv.

Du sa ingenting om dette skjedde plutselig eller det kom gradvis, vist det kom gradvis er eg ikkje så sikker lenger, men skjedde det plutselig vil eg tippe på dette :)

Hm... hvor skal jeg sjekke disse slangene da? :)

Ja, kom bare pluttselig :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har nok samme problemet som jeg har på min `99 A3

kompressorhjulet i sentrallåspumpa di ligger i 1000 biter..

ta ut sentrallåspumpa (ligger i bunn av det "rommet" på venstre side i bagasjerommet), skru den fra hverandre, og du vil mest sannsynlig finne noe a`la dette:

DSCF2062.jpg

DSCF2063.jpg

Det jeg har fått opplyst er at man ikke får kjøpt bare dette "hjulet", men må kjøpe hele pumpen, og den koster rundt 4k

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4k?! jesus. Må vel være billigere på ebay?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller fra en bil hugger..

har tenkt og prøve og få tak i fra en vrakbil, men det finnes jo en mill. forskjellige delenr.

men det kan jo hende at "hjulet" ser likt ut i alle?

noen som vet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.