Stygge felger etter felgrens

Anbefalte innlegg

Har en kollega som gikk over felgene sine med standard felgrens og etterpå ser de helt jævlige ut : eek :

Ser ut som det er oksidierte i lakken eller metallet, ligner egentlig veldig på disse pyntelistene på B5 som blir stygge etter noen år, noe har reagert med noe hvertfall.

Det er ASA felger, todelte. Eikene er helt fine kun det blankeste som er skadet.

Noen som har en ide om hva som kan ha skjedd og eventuellt hvordan man kan forsøke å rette opp skadene. Har tenkt på metalpolish men hvis dette er en slags chrome så er vell ikke det noe særlig gunstig (selvom det kan ikke bli stort verre)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en vanlig feil på ASA-hjulene med chromekant. Jeg har blitt fortalt at disse hjulene ble forkrommet på en billig måte, og i den anledning reagerer krommen med de fleste felgrens.

Vær obs på at f.eks Biltemas felgrens inneholder en form for syre, som spiser opp overflaten ganske kjapt.

Vet at Sharif tok endel felger i retur for noen år siden pga. klager.

Slik ser de ut om felgrens har blitt liggende i kanten for lenge.

ASA_009.sized.jpg

Desverre er det ingen annen løsning enn å splitte felgene, og få kanten forkrommet på nytt.

Nei, autosol/metallpolish hjelper ikke.

Bruk aldri felgrens på felger, det er mitt råd. Vask heller med såpe og vann, evt kaldavfetting på ekstra grisete områder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for kjapt svar, var det jeg var redd for. Da blir det nok en tur tilbake i butikken for han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.