#1 Skrevet Oktober 9, 2007 Noen som kan hjelpe meg med å få tak i delenummeret til de røde plasthettene (kondomene) som sitter over pærene i instrumentene? Vet det er mange modeller som har dette... Husker jeg hadde sånne i en skuff når jeg jobba på den lokale VAG butikken, men ingen finner nummeret til de! -Tom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2007 kan hjelpe deg med en erstatning. dioder.no har både fargepærer og dioder med ønsket frage. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 9, 2007 kan hjelpe deg med en erstatning. dioder.no har både fargepærer og dioder med ønsket frage. Fint det, men kan ikke skjønne annet enn at det må finnes et nummer på disse orginalt?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 9, 2007 litt off topic men, du trenger ikke disse hettene for å få det røde lyset i instrumentene dine. jeg byttet ut mine pærer med noen uten hette og det røde lyset er der fortsatt pga av at skivene har et rødli skjær i seg. Det er sikkert en bedre eller mer riktig forklaring på dette, men de er ikke nldvendige hvertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2007 Har aldri hørt om noe sånt jeg heller, kan det ikke noe fra en tredjeparts-leverandør? Sånne pærer brukes i så godt som alle biler såvidt jeg vet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 9, 2007 Er vel bare på to av pærene i instrumentet det er slike røde 'hetter'? Trodde ikke disse gikk an å ta av, men at pærene kom slik fra leverandøren. På en RS2 er det to delenummer på disse pærene så vidt jeg kan se, står ingen ting om farge på dem. Står ingen ting om slike hetter i delefilmen heller. 4A0 919 040 C glødelampe 12V1,1W 893 919 040 A glødelampe for kontroll-lamper 12V2W Til Audi 100 finner jeg derimot flere med forskjellig farge: 893 919 040 A glødelampe 12V2W glassklar 893 919 040 C glødelampe 12V1,2W lyskrød 893 919 040 D glødelampe 12V2W mørkrød 893 919 040 E glødelampe 12V2W gul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 9, 2007 Er vel bare på to av pærene i instrumentet det er slike røde 'hetter'? Trodde ikke disse gikk an å ta av, men at pærene kom slik fra leverandøren. På en RS2 er det to delenummer på disse pærene så vidt jeg kan se, står ingen ting om farge på dem. Står ingen ting om slike hetter i delefilmen heller. 4A0 919 040 C glødelampe 12V1,1W 893 919 040 A glødelampe for kontroll-lamper 12V2W Til Audi 100 finner jeg derimot flere med forskjellig farge: 893 919 040 A glødelampe 12V2W glassklar 893 919 040 C glødelampe 12V1,2W lyskrød 893 919 040 D glødelampe 12V2W mørkrød 893 919 040 E glødelampe 12V2W gul Har enda tilgode å ta ut hoved instrumentene, men skal Når jeg bytta pærer i de 3 målerne i midtkonsollen så hadde disse sånne hetter. Stemmer at det ikke står noe i delefilmen ja, derfor jeg tenkte å høre om noen visste noe om dette "fenomenet" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 10, 2007 Har rød-orange i Nazze, men cabben er det helrødt, så da lånte jeg litt av den rødeste neglelakken til konemor, og vips var de billige ersatningspærene røde og fine. (Spør om lov først..) Måtte til med det samme i en bryter i S4'n, men den har blitt gulere med tiden. Møller har røde fine pærer, for de er selvfølgelig ikke like på S4 og cabben. (Mindre sokkel på cabben) Det finnes faktisk slike silikonhetter, men de var fantastisk dyre sist jeg sjekket (var vel hos EAO-swisstac, en stor bryterprodusent) og en måtte kjøpe en hel bøtte om gangen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 11, 2007 Det finnes faktisk slike silikonhetter, men de var fantastisk dyre sist jeg sjekket (var vel hos EAO-swisstac, en stor bryterprodusent) og en måtte kjøpe en hel bøtte om gangen.. Ei bøtte? Blir vel NOE over-kill Var en tur på gamle-jobben i går og flere der som husket de berømte hettene, men står ikke noe sted på ETKA i hvert fall Må vel krype til korset og prøve meg på de BLANKE da, eller se om de til "dundre'n" som nevnt ovenfor passer... Er om ikke annet samme styrke på de lyserøde ser jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 11, 2007 De til 100 passer garantert. Har både 1,1W, 1,2W, og 2W i mitt instrument på forskjellige deler av det. Akkurat samme størrelse på alle de pærene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 11, 2007 80 og 100 har forskjellig størrelse, i hvertfall mellom en '92 100 og en '96 80 cab.. Men, alle er i hvertfall like store på hvert instrument.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 11, 2007 80 og 100 har forskjellig størrelse, i hvertfall mellom en '92 100 og en '96 80 cab..Men, alle er i hvertfall like store på hvert instrument.. Er samme delenr på de glassklare pærene til RS2 og 100 som vist over. De må da ergo være like og siden alle er like store i instrumentet så er 100/RS2 pærer like store. Noe annet kan ikke jeg forstå i alle fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...