#1 Skrevet Oktober 9, 2007 Noen som har erfaringer rundt pris på bensinpumpe og bytte av denne på en 03 A41,8TQ 8E? Min streika på søndag....så når jeg var å henta bilen isted på Bjarne Rødseth i Molde så ble jeg presentert ei regning på 8200kr!! De hadde heller ikke ringt meg på forhånd og fortalt meg hva som var grunnen til at bilen plutselig stoppet, men jeg selv antydet at det var bensinpumpa, men at den skulle være så dyr hadde jeg ALDRI trodd. På regninga står det: Feilsøking 724,- Drivstoffpumpe Elektrisk ut/inn 3185,- Baksete ut/inn 289,- Drivstoff 100,- Pumpe 8E0 906 087 N 3911,- 8209,- Er dette innenfor rimelighetens grenser? Drømmer jeg? Kan noen komme å klype meg slik at jeg våkner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 14, 2007 Har nå innhentet pris fra et annet Audi/VW verksted (Bilsentrum Krsund) og de kom med et prisoverslag på 5.500kr for bensinpumpebytte. Har ringt og klagd inn til Bj.Rødseth da jeg synes det er urimelig med det de la frem til meg. Samt at de ikke fortalte meg hva som var feil og bare byttet pumpa sånn uten videre. Hun jeg prata med begynte å påstå at de hadde ringt meg og at det ikke var deres policy å bytte uten at de hadde snakka med bileier først, men siden de hadde delen og at de ikke fikk tak i meg, antok de at den skulle byttes av dem!!. Men det jeg fant ut etterpå var når jeg sjekka mobilen min for ubesvarte anrop så hadde de ringt kl 1158, og 2 min etterpå sendt meg mld om at bilen var ferdig..... Så imorgen ringer forhåpentligvis en av de som kan gjøre noe med det slik at det blir ordning....blir spennende å se hva de kommer med og hvilken service de vil gi meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 14, 2007 Har du fått dette gjort på merkeverksted? Dette er jo en typisk reklamasjonssak. Såfremt bilen ikke er blitt 5 år, så skulle dette ikke koste deg et øre. Men jeg regner med at det kun gjelder dersom det er gjort hos Møller. Min bensinpumpe streiket dagen etter jeg kjøpte bilen. Mobilitetsgarantien fikk bilen på verksted og jeg fikk leiebil. Fikk bilen tilbake etter noen dager og det eneste jeg betalte var 200 kroner i bensin på leiebilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 14, 2007 Dette ble gjort på Bjarne Rødseth i Molde, som er et merkeverksted ja. Men min er akkurat blitt litt over 5 år 2 mnd siden registrering i Norge og den var gått 105000km.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 14, 2007 Om bilen ikke har vært kjøpt ny i Norge kan det ikke påberopes kjøpslov. Men over kr 3000 i arbeid for å bytte pumpa synes jeg hørtes vel drøyt ut. Har selv jobbet 12 år på VW / Audi merkeverksted og mener det var vel drøyt ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 14, 2007 Dette ble gjort på Bjarne Rødseth i Molde, som er et merkeverksted ja.Men min er akkurat blitt litt over 5 år 2 mnd siden registrering i Norge og den var gått 105000km.... Da må du nok regne med å betale, ja. Om du er heldig slår de litt av på prisen. Merkeverksted er som regel dyrere enn andre uavhengige verksted... Så det er ikke sikkert du får noe avslag. Men du har rett i at de skulle ha ringt deg med mindre annet var avtalt. Du får prøve å "krangle" litt, men ikke hiss deg opp. "Med list og lempe, kommer en dverg lenger enn en kjempe!" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 14, 2007 Cato: Den ble importert fra Sverige som ny, men har ikke vært registrert i Sverige. Synes også dette var drøyt. Stig: Ja, på merkeverksted må man betale, men alt med måte. Når merkeverkstedet i KrSund skulle ha nesten 3000kr mindre enn hva merkeverksted i Molde skulle ha så synes jeg det er urimelig. Jeg hisser meg aldri opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 21, 2007 Nå har jeg fått tilbakemelding på min klage på regning... De ringte meg opp og sa at jeg skulle få det for samme prisen som i KrSund, og han jeg snakket med sa også at det var bra jeg sa ifra om slike ting....hva det nå betyr.... Alt i alt fornøyd med at de tok det innover seg, men det er i utgangspunktet ikke holdbart at man skal gjøre ting på denne måten.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...