Anbefalte innlegg

Har noen litt info til meg om lyktespyler till 3BG?

Mine virker ikke. Den sikringen som skjemaet tilsier skal være til lyktespyler er ikke der og ser heller ikke ut til at det står noen kontakter i holderen. Men bak "lokkene" i fangeren sitter det spylere, så da må jo bilen ha spylerfunksjon eller???

Ble alle modeller levert med lyktespyler?

Har noen tilgang på et el-skjema til denne modellen (1,9 TDI)

Litt forvirret : klø :: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Broren min var ute for samme problemet som deg i sin Passat, han sa at de funket når han fylte opp tanken, det var nemlig nesten tomt. Husk å ha lysbryteren i "PÅ"-stillingen også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken er full og lysene på. Kan selvsagt være pumpa, men jeg stusser litt på sikringen.

I følge sikringsoversikten skal det være sikring 2(eller var det 3 ) øverst til venstre.

Men der er det ikke "innmat" i sikringsholderen.

Er det noen som har en annen plassering av spyler sikringen?

-Trond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen din importert?

Da er det ikke sikkert at den har spylere originalt, hvis den ikke har Xenon.

Tenkte på om fangeren har vært byttet?

Hvis det skulle være tilfelle, finnes der ferdige kabelsett for å kople disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket hos lokal VW verksted og det viser seg at fangeren foran er byttet i 2004.

Kan da være at det er satt på fanger med spyler uten at resten av opplegget ligger der.

Får grave litt...

Takk for hjelp så langt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du mangler kabler, kan hele ledningssettet kjøpes fra http://www.kufatec.de.

De fleste importerte Passatene uten Xenon, har ikke spylere. De med Xenon har, da det er påbudt kombinert med Xenon.

De fleste kjøpt nye i Norge har spylere, men har sett norske også uten.

Tror ikke det er så mye styr å ettermontere kabler. Tanken må vel også byttes hvis den ikke er der. Annen tank når man har spylere.

Annen bjelke inne i fanger også, men den må jo være byttet siden fangeren er montert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt til ett spørsmål om det samme. Har orginal xenon, men spylerene kommer ikke ut uansett hva jeg gjør. Vet jeg forsøkte å spyle lyktene når det har var en iskappe over spylerne forrige vinter, og da kom de naturlig nok ikke ut. Kan motorene være "brent"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om systemet fungerer på samme måte på VAG som det gjør på Peugeoten jeg har vært borti, men på den bilen er det altså ingen motor som gjør at lyktespylerne løfter seg ut av støtfangeren, det er rett og slett trykket fra spylerpumpen som gjør denne jobben. Jeg gjetter nesten at det fungerer på samme møten på VAG også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser tanken på dem med original lyktespyleranlegg? Når jeg tar av det sorte dekselet rundt servopåfyllingen (tor jeg det er)

Kan jeg se at det er en "tom plass" ved siden av servoreservoaret. Er det til lyktespyleanlegg?

Jeg har kun en påfylling for spylerveske.

Skitt, dette irriterer meg. Hater å ha ting på bilen som ikke virker. Da er det bedre at de ikke er der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser tanken på dem med original lyktespyleranlegg? Når jeg tar av det sorte dekselet rundt servopåfyllingen (tor jeg det er)

Kan jeg se at det er en "tom plass" ved siden av servoreservoaret. Er det til lyktespyleanlegg?

Jeg har kun en påfylling for spylerveske.

Skitt, dette irriterer meg. Hater å ha ting på bilen som ikke virker. Da er det bedre at de ikke er der...

Jeg kan ta å sjekke på min når jeg kommer hjem. Trodde bilen var utstyr med et slikt utvidet spylersystem (større tank) siden jeg har orginal xenon. Er det to tanker og trykket som styrer om de kommer ut har jeg jo fått løst mitt problem også. Litt flaut for min del men dog :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. Jeg har samme problemet på min bil..

Har lyktespylere i støtfangeren.. Men de kommer ikke ut og spyler.. Verken med mye eller lite spylervæske..

Hadde akkurat bilen på et versksted hvor de byttet klima-kondensatoren. Da fikk de ikke satt støtfangeren helt riktig på plass igjen.. Trodde det var det eneste.. Men nå har trykket i spylerne på frontruta også blitt svært lavt..

Lurer på om noe er i klem der jeg ??

Noen som har erfaring ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.