Ang. Ombygging til S6 fjærbein på Audi 200 20V

Anbefalte innlegg

Det var en fugl som kvitret til meg, som sa at man måtte bytte til S6 bærearmer for å få på fjærbeina.. Stemmer dette? Er nemlig så mange som har sagt at det er bolt on?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følgende stemmer:

200 20v har 19mm diameter på tappen/opphengskula som står i fjærbeinet.

100+200+quattro har 18mm.

Så _tror_ jeg følgende stemmer:

Alle C4 har 20mm diameter.

I så fall vil du ikke greie å klemme fast S6-fjærbeinet på en 200 20v bærearm.

Jeg må presisere at jeg ikke er 100% sikker på dette, spesielt det med 20mm (kan ha vært 21mm).

En annen ting er formen på bærearma, C4-armene vinkler endel ut fra opplagringen tilstabstaget ut mot bærekula som ikke typ44-armene gjør. Det er mulig dette fører til at hjulet blir liggende lenger frem/bak i hjulhuset enn orginalt. Uansett så kan du jo ta litt mål, kanskje noen her har en C4-bærearm liggende og kan måle tappen på bærekula?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg rette litt: Alle C4 har 19 mm, det samme har 200 20v, V8 og noen av de aller siste 100/200. Alle andre 100/200 har 18 mm. Så ja, på 200 20v er det bolt-on.. :) C4-bærearmer passer IKKE på type 44 p.g.a. den vinklingen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg rette litt: Alle C4 har 19 mm, det samme har 200 20v, V8 og noen av de aller siste 100/200. Alle andre 100/200 har 18 mm. Så ja, på 200 20v er det bolt-on.. :) C4-bærearmer passer IKKE på type 44 p.g.a. den vinklingen.. :)

Hehe, bra du retter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konkluderer da med at jeg ikke trenger nye bærearmer likevel :)

Takk for hurtige svar!

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.