Hjelp til å bytte fjærer foran på Passat 2007

Anbefalte innlegg

Er det noen som har egne erfaringer med å bytte fjærer foran på en Passat 2007 (2006 er for så vidt samme, så erfaringer derfra teller også ;) ).

Jeg holder på å bytte til senkefjærer på en kollega sin Passat, og bak var det gjort på en halv time, men foran skulle vise seg å være litt mer "kranglete" :o Har løsnet demperen i toppen, strammet fjæren med fjærklemmer og løsnet stabstaget, men får det likevel ikke til : gråter : Må jeg løsne bærekulene for å sleppe ned fjærbeinet? Styrestaget også kanskje : klø : For jeg har ikke lyst å løsne drivakselen, men må jeg så må jeg vel....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig ingen med ny Passat som har senket den selv, eller vært med på å senke den :confused: Da kan det se ut som jeg må bli pioner på dette området da.. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sleit med det samme på en golf V, var ett sant hel.... men ordnet seg til slutt.

ser du bor i nærheten av meg og kan sikkert ta en tur for å hjelpe ( hvis det er noenlunde likt som på golfen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et tips neste gang mikael. begynn alltid foran for det er stort sett der det tar lengst tid. ;) bak er jo enkelt på alle biler. hehe si ifra visst du trenger litt mere hjelp da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde det samme på min for litt siden....... Ta av nedre bærekule fra bærearmen, la den stå igjen på fjærbeinet så får du løsnet fjærbeinet nok til å ta av fjæra. Pass på ledningen til abs føleren og bremseslangen....

Drivakselen må også løsnes ja....

Ved å vinkle fjærbeinet fremover når det er løst får du av fjæra. Det går akkurat.

Det er ingen justering på nedre bærekule på den nye passaten så dener bare å løsne....

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde det samme på min for litt siden....... Ta av nedre bærekule fra bærearmen, la den stå igjen på fjærbeinet så får du løsnet fjærbeinet nok til å ta av fjæra. Pass på ledningen til abs føleren og bremseslangen....

Drivakselen må også løsnes ja....

Ved å vinkle fjærbeinet fremover når det er løst får du av fjæra. Det går akkurat.

Det er ingen justering på nedre bærekule på den nye passaten så dener bare å løsne....

Lykke til!

Var redd at jeg måtte løsne drivakselen, for det synes jeg høres litt skummelt ut :o Bærekulene vet jeg hvordan er festet, så det skal ikke by på problemer : ja : Tusen takk for innspill!! :glad:

@ Arve og Morten: Tar veldig gjerne mot hjelp :tilber: Har stått hos Ørjan 2 ganger uten å få det til nå, så skal prøve igjen neste uke. Gir beskjed hva dag det blir. Jeg krever på ingen måte at dere hjelper til, men hadde det passet dere, ville jeg satt veldig pris på å få hjelp : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gi en lyd med tid og sted så så ser vi hva vi får til.

ordner seg sikkert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.