#1 Skrevet Oktober 10, 2007 Jeg har i lang tid slitt med en olje lekkasje på den berømte motoren. Den legger fra seg fine små flekker på bakken. Det som er blitt gjort: skiftet bånnpanne pakning. Skiftet pakning over bånnpanne Skiftet pakning i toppen (kammer ble sjekket ut OK) pakninger forfra.. (av med regreim osv...) hjalp ikke.. Ikke olje ved turbo.. Så der står jeg da.... Verkstedet gav opp å kanselerete alle regninger rundt dette problemet.... Noen som har noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 10, 2007 Pakningen bak oljekjøleren? Nede på motorens venstre side i forkant motor. Simring mellom motor og girkasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2007 Den pakningen bak olje kjøleren skal være byttet.. i allefall sjekket iflg. verkstedet. mellom motor/greakasse så skal ting væære ok. Ikke lenge siden det ble tatt service på tip tronic kasse heller. så det skal være skrinlagt. (tørt er det å....) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2007 BUMP..... Skal ta en skikkelig motorvask neste helg å se litt mere selv hvor og hva dette kommer av. Ingen som har vært borti lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2007 simring framkant motor på veivet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 11, 2007 Har fått et tips i saken: Skift (eller rens hvis det går) oljefilter som sitter i veivhusventilasjonen rett under turbo og dieselpumpe. Når dette er tett så blir det høyt trykk inni motor og det presses ut olje de utroligste steder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 11, 2007 Pakning mellom blokk og oljepumpe skal vistnok være problem på disse. Hadde dette på min. Mye jobb å bytte vistnok. 5 timer i tillegg til reg. reim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 11, 2007 Er noen O-ringer på vacumpumpa til bremsene i bakkant på den venstre toppen( i kjøreretning) I toppen på høyre side står det et lokk bak i toppen som kan lekke. Er ikkje så uvanlig at det lekker olje rundt dysene igjennom toppdekselet heller, men det burde være lett å se. Oljetrykksfølere har en tendens til å sprekke rundt kontakten og lekke olje. Kan verkstedet ha glemt å sette i pluggen der de låser av veiva ved skift av reg. reim? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 3, 2008 Rullet langt denne eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 14, 2010 Hva ble svaret på denne lekkasjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 15, 2010 Har samme problemet jeg og.. De finner ikke olje lekasjen på min heller.. Er det stor forskjell på 2.5 TDI og en 2.7 Bi turbo?? når det kommer til oljelekasjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 23, 2010 Lenge siden det har skjedd noe her.. Jeg også har oljelekkasje. Har sjekket litt her og der og trodde det var nedre bunnpanne, men fortsatte å lekke etter jeg byttet denne pakningen. Så synes jeg det så ut som det kommer fra øvre bunnpanne. Skal sansynligvis ta dette neste helg. Men tittet på etka og tror også kanskje det kan komme fra det dekselet i front ved oljepumpe. Må vel ta av registeret for å komme til denne tror jeg. Dette gjelder en 2.5tdi v6. Har hørt om at ved tett veivhusventilasjon så kan lekkasjer oppstå. Så får ta dette samtidig. Hørte på pris på VAG så måtte man kjøpe hele pakningskittet, og det kostet 900,- så lurer på om ikke jeg skal prøve å vaske det i filterrens som jeg har fra crosstiden min Skriver i denne posten om forbedringer eller hva som skjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 23, 2010 På min var den største lekasjen ved simmeringen ved utgående aksling mot girkasse. ikke selve ringen som lakk, men skruene rund deskselet som ringen sitter i hadde løsnet så det lakk mellom deksel og motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 23, 2010 Jeg vet jo ikke om denne motoren har dét problemet, men kan det komme fra toppakningene og renne nedover? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 24, 2010 Kan renne fra toppdekslene og ned, men det er ganske enkelt å se hvis man bruker speil og litt lys. På min er det heller ikke i bakkant, da jeg har tatt å spylt den under, og sett hvor det kommer olje fra, og det er i fremkant. Sjekket også simring i fremkant på veiv ved register, denne byttet jeg for et halvt år siden, og det er ikke noe olje på regrem eller ved simring, så på min MÅ det være øvre bunnpanne/gummipropp til peilepinne, eller dekselet foran oljepumpe. Hehe, håper jeg på da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 24, 2010 Håper for din skyld det ikke er øvre bunnpanne den lekker fra. Er ett hælvette å bytte pakning der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 24, 2010 Håper for din skyld det ikke er øvre bunnpanne den lekker fra. Er ett hælvette å bytte pakning der. Er det??? Så på ETKA og synes ikke det så såååå ille ut? hmm, ned med nedre panne, løsne oljepumpe, og evt registeret, samt dekselet foran oljepumpe? så er det å løsne øvre panne? Eller er det værre? Ja, synes det er ille å evt ta av registeret men ellers er det vel ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 6, 2010 Tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden med hva som var lekkasje på min. Tok av nedre bunnpanne, og der var det ikke noe lekk. Tok så av registeret (ut i servicestilling osv) Så der at det var litt svetting ved simring til veiv, og at det lakk ved dekselet foran veiv. Brettet opp ermene og måtte da ned med AC og holderen til dette, løfte opp motoren litt, samt senke travers, tok ut oljepumpe, for så å ta ut øvre bunnpanne. Så kunne jeg ta ut dekselet foran veiv. Byttet simring ved veiv, alle pakninger og satt sammen igjen. Etter bilen hadde gått en halvtime lakk det litt igjen. Fant ikke ut hvor dette var hen, men gikk over alle skruer og tømte oljen. tørket, vasket veivhusventilasjonsfilteret, fylte olje og startet igjen så var det ikke lekkasje.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...