Kupevifte (DEFA osv) på Audi A3 8P?

Anbefalte innlegg

Hvordan monterer man enklest mulig en kupevifte i en A3 8P, og hva annet enn selve vifta trenger jeg (kabler)?

Det beste hadde vel egentlig vært å bare dratt selve strømledningen til vifta ut i motorrommet, så koblet til med en skjøteledning derfra, men ikke akkurat lett å komme gjennom torpedoveggen med hele den ledningen..

Noen forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på det samme selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe problem da? Klipp av støpselet, dytt igjennom torpedoveggen, sett på et nytt støpsel :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med DEFA warmup...burde jo inneholde alle kabler og den biten til motorblokken?

Skal selv kjøpe det, hadde den 1350 kupevifte pakke med fjernkontrol på 8L'en...helt KONGE!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så digg da!

Hvor mye koster det å få montert warm up tro? Hvem gjør dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så digg da!

Hvor mye koster det å få montert warm up tro? Hvem gjør dette?

"alle verksteder" monterer dette...tror fort det går 3-5 timer...Jeg betalte ikke noe i sin tid for å få det montert da bilen jeg kjøpte var med motorvarmer...det var det bare ikke. Så jeg sa at da kunne de ta bilen tilbake. Vi blei fort enige om at om jeg skaffet delene og så monterte verkstedet gratis. Ettersom ei venninne av meg sin onkel jobber på DEFA fabrikkene i Buskerud kjøpte jeg et komplett sett for 2200...spørs om han 'gidder' å skaffe et til : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som ligger på nesbyen? En jeg kjøpte bil av en gang jobber der... gjorde hvertfall det for et par årsiden.. Kunne tenkt meg warm up..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som ligger på nesbyen? En jeg kjøpte bil av en gang jobber der... gjorde hvertfall det for et par årsiden.. Kunne tenkt meg warm up..

Aner faktisk ikke hvor fabrikken ligger...vet bare at onkel hennes jobber der og den ligger i buskerud :)

DEFA warm up (eller annen motor varmer) er nærmest et MUST spør du meg...er jo digg å sette seg i bilen med 30grader varm kupe å 50grader varm motor...for ikke å snakke om å slippe å skrape is :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde det tidligere på en gammel bil jeg hadde, og det var digg å se ut, når alle andre hadde 20 cm snø på bilen sin og jeg hadde snø og isfrie ruter :D + at motoren liker det bedre. Fant noe til ca 6000,- ferdig montert. Koster det 6000 så er det verdt hver eneste krone :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde det tidligere på en gammel bil jeg hadde, og det var digg å se ut, når alle andre hadde 20 cm snø på bilen sin og jeg hadde snø og isfrie ruter :D + at motoren liker det bedre. Fant noe til ca 6000,- ferdig montert. Koster det 6000 så er det verdt hver eneste krone :)

Ikke så gal en pris det...da burde det kunne gjøres for 4-5 tusen på kvelden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde jeg bare funnet noen som gjorde det på kvelden :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller/Audi har kampanje på motor og kupevarme fra Defa i disse dager. Ca 4000,- for motor- og kupevarmer ferdig montert (uten ur) og ca 8000,- for Start Smart Pakken. Jeg har selv bestilt pakken til 4000,-.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjør dere enkelt selv, gutter! :D Er vel bare blokkvarmeren som er litt kinkig (ikke kinky..) så hvis du får verkstedet til å montere den neste service, er mye gjort!

Hjemmesiden http://www.defa.no har dessuten detaljerte instruksjoner for mange biler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ringe møller i morgen da! digg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestillt startsmart pakke selv, skal monteres i helga om alt går bra.. Er vel kanskje optimistisk å tro at man kan få kupevifta til å gå direkte på batteri? Hadde jo vært urimelig kjekt når man er på skole og skal hjem, bare starte vifta med fjernkontrollen 1 time før man skal hjem..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller/Audi har kampanje på motor og kupevarme fra Defa i disse dager. Ca 4000,- for motor- og kupevarmer ferdig montert (uten ur) og ca 8000,- for Start Smart Pakken. Jeg har selv bestilt pakken til 4000,-.

For 4000,- hvilken pakke er det? Er det med den nyeste vesle kupevarmeren? Kan det virkelig være så stor forskjell i prisen til neste steg. Er jo bare noe batteri vedlikehold, og en antenne? Og seff fjernbetjening?...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For 4000,- hvilken pakke er det? Er det med den nyeste vesle kupevarmeren? Kan det virkelig være så stor forskjell i prisen til neste steg. Er jo bare noe batteri vedlikehold, og en antenne? Og seff fjernbetjening?...

Ja, det kan du si. Undersøkte litt rundt de forskjellige delene i pakkene og fant ut at det faktisk er prisen på delene som utgjør prisdifferansen. Møller sitter ikke igjen med så veldig stor avanse på monteringen tror jeg. Undersøkte priser på Start Smart pakken med motorvarmerelement på Vest bilutstyr i Bergen og fant ut at Møller tar rundt 1500,- for monteringsjobben. Bilradiospesialisten har samme pakken til 4800,- på nettet pluss motorvarmer elementet som for min bil kommer på ca 1500,- tilsammen 6300,- altså 1700,- i arbeidspenger til Møller. Tror ikke tilbudet er så altfor ille: rolleyes

LiInk til Høstkampanje på Audi sin hjemmeside http://www.audi.no/wip4/v2/template3/accessories.epl?cat=1363 (finner ikke frem på VW sin side : klø :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne..

Hvor er det lettest å komme gjennom torpedoveggen? Det letteste er vel å kutte ledningen på vifta, ta den gjennom torpedoveggen, skjøte på litt, og la kontakten ligge fremme i motorrommet ?

Er egentlig bare på jakt etter kupevifte i første omgang slik at vertfall jeg er varm. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne..

Hvor er det lettest å komme gjennom torpedoveggen? Det letteste er vel å kutte ledningen på vifta, ta den gjennom torpedoveggen, skjøte på litt, og la kontakten ligge fremme i motorrommet ?

Er egentlig bare på jakt etter kupevifte i første omgang slik at vertfall jeg er varm. :P

De nye viftene "Termini" har mini kontakt som er relativt enkel å få igjennom.

Jeg ville kjøpt denne + en inntaktskabel med miniplugg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips!

Hvor tas denne lettest igjennom på en 8P?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor tas denne lettest igjennom på en 8P?

Anyone ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKal til med samme operasjon på min 8P selv nå. Noen som vet hvor det er enklest å få gjennom kabel gjennom torpedovegg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne tråden siden eg også sliter med å komme meg gjennom torpedoveggen.

Nokon som veit kor den enkleste vegen inn er? Vis gjerne bilder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig enkelt, fant jeg ut etter en del kløning :P

Bare ta ut batteri og batterikassa, så har du inngang rett gjennom torpedoveggen. Sitter nippel klar, og du kommer ut rett over pedalene. Så ta av den plastikkplata som sitter over pedalene, og dra gjennom ledning. Det gikk også ganske greit å fiske gjennom ledningen til passasjersiden. Har ingen bilder, men får du ut batterikassa er det store muligheter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.