#1 Skrevet Oktober 10, 2007 Hei, Skal nå kjøpe meg felg og dekk til min passat 2006 modell stasjonsvogn. Jeg har bestemt meg for å ha 18" felger på vinterdekkene. (har 19" på sommer med 235/35/19) Jeg skal ha piggfritt da det er så lite snø/is her på vestlandet og pigger støyer alt for mye. Så vil denne felgen jeg har funnet passe på min bil (har svart passat) Hvilke piggfrie dekk bør jeg velge? (er mye dårlige dekk på markedet) Hvilken dimensjon bør jeg ha? (ikke for breie?) Jeg ser de har felgene i 7,5x8", da kan jeg vel ha noe som 205 eller 215? Dette er jeg ikke flink på, så håper noen her kan komme med ett tips eller 5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 11, 2007 Ingen som har en mening? Hvilken dimensjon kan jeg bruke? 205, 215 eller 225? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 11, 2007 Jeg kjører på 225/45/17" det fungerer helt fint. Bilforhandleren mente jeg burde gå for smalere dekkdimensjon fordi det fungerte bedre på snø/slaps, men vil tro f.eks 205 vil se "pinglete" ut på en så stor bil! Kjører på ContiVikingContact3, bare positivt å si om disse, også fått best i dest i div. tester. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 11, 2007 Er enig i at det kan se litt pinglete ut. Det jeg tenker er at breie dekk har dårligere gripeevne på snø/is/slaps. Derfor tenkte jeg på 205 eller 215 (hvis det finnes da) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 11, 2007 En annen ting er: Har nå søkt gjennom forumet angående 18" piggfrie vinterdekk og komklusjonen er at INGEN dekk skiller seg ut bortsett fra at billig billig dekk bør jeg styre unna. Så jeg er total blank på hva slags dekk jeg bør ha. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 11, 2007 Er enig i at det kan se litt pinglete ut. Det jeg tenker er at breie dekk har dårligere gripeevne på snø/is/slaps. Derfor tenkte jeg på 205 eller 215 (hvis det finnes da) Har ihvertfall ikke noen problemer med feste på snø/slaps på min. Når man har smalere dekk vil den jo også lettere miste grep når man gir på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 11, 2007 Var innom Dekkmegler1.no og spurte om pris på Blade felger fra Bilprodukter.no Han i butikken ville absolutt selge meg michelin piggfrie dekk. Og totalprisen for 18" Blade felger og Michelin dekk 225/40/18 er 14700 kroner Det synes jeg var dyrt!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2007 Kona likte ikke at de felgene jeg fant er nesten identiske med sommerfelgene mine. Så hu synes at jeg burde finne noen som skiller seg litt ut og det er jeg forsvidt enig i. Var innom http://www.wheelmachine.de og etter en stund fant jeg disse. Litt spesielle men viser godt igjen. Og jeg som egentlig ikke liker svarte felger. Hva synes dere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 15, 2007 Jeg kjører på 225/45/17" det fungerer helt fint.Bilforhandleren mente jeg burde gå for smalere dekkdimensjon fordi det fungerte bedre på snø/slaps, men vil tro f.eks 205 vil se "pinglete" ut på en så stor bil! Kjører på ContiVikingContact3, bare positivt å si om disse, også fått best i dest i div. tester. Bytta fra fra 225/45-17 til 205/50-17 på min og det er ikke så stor forskjell som man skulle tro. Merket ganske bra forskjell på slaps og litt "melete" snø, 225 dekkene flyter mer oppå. Men som sagt kommer det an på behov og forhold man kjører på. Jeg valgte 205 grunnet hytta på fjellet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 16, 2007 Kona likte ikke at de felgene jeg fant er nesten identiske med sommerfelgene mine.Så hu synes at jeg burde finne noen som skiller seg litt ut og det er jeg forsvidt enig i. Var innom http://www.wheelmachine.de og etter en stund fant jeg disse. Litt spesielle men viser godt igjen. Og jeg som egentlig ikke liker svarte felger. Hva synes dere? Er det ingen her som har en mening om disse felgene? Det begynner nesten å haste litt nå for vinteren er rett rundt hjørnet og jeg har ikke vinterdekk :-( Klarer ikke å finne noen felger som passer til bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 16, 2007 gå for 225, ser tøft ut! Tviler på at dere har så heavy med slaps der nede at du merker forskjell? Velg et dekk fra en annerkjent leverandør (Nokian Hakka/Goodyear/Michelin osv) -tut og kjør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 22, 2007 hallo igjen, Var innom ett par plasser i dag og spurte om felger og vinterdekk. På megahjul så ville han selge meg noen A8 felger med Nankang SV-1 92V piggfrie dekk. Er det noen her som har bilder med en Passat stasjonvogn med disse felgene? Det jeg er redd for er om det vil se bra ut og om blir det feil å ha noen AUDI felger på en VW? Disse piggfrie dekkene....er de bra eller dårlige? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 22, 2007 hallo igjen, Var innom ett par plasser i dag og spurte om felger og vinterdekk. På megahjul så ville han selge meg noen A8 felger med Nankang SV-1 92V piggfrie dekk. Er det noen her som har bilder med en Passat stasjonvogn med disse felgene? Det jeg er redd for er om det vil se bra ut og om blir det feil å ha noen AUDI felger på en VW? Disse piggfrie dekkene....er de bra eller dårlige? A8 felger på Passat er pent. Aldri prøvd Nankang vinterhjul men ifølge tester skal det vært greie dekk. http://www.adressa.no/forbruker/bil/article582307.ece http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=108765 http://forbruker.no/bil/tester/article1142000.ece 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 22, 2007 Snakket med Christer på dekkskift.no og han anbefalte ikke de felgene til vinterfelg da lakken vistnok ikke er så holdbar mot salt osv. Så da fotsetter jakten på vinterfelg desverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 28, 2007 Hva med slike felger da ?? "ny S8" Prøvde disse ved siden en passat -07 i dag, og de var veldig pene til en passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 29, 2007 Hva med slike felger da ?? "ny S8" Prøvde disse ved siden en passat -07 i dag, og de var veldig pene til en passat. Det kan jeg skrive under på da det var min bil! Meget pent.. Felger og dekk er handlet av Christer! ( Jeg bruker da disse som sommerfelger og bruker 18" orginale Samarkand som vinterfelger ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 29, 2007 lite bilde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 30, 2007 Hva med slike felger da ?? "ny S8" Prøvde disse ved siden en passat -07 i dag, og de var veldig pene til en passat. hva koster disse felgene i 18" med brukbare piggfrie vinterdekk? (levert sandnes RIMELIG kjapt?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 30, 2007 lite bilde: Er dette 18" du har på bildet? Likte faktisk felgene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 30, 2007 Var innom purewheels.no og kikket litt. Kikket på disse 2 men er ikke helt sikker. Billige var de heller ikke. De ene ligner litt på ETA BETA (kona likte de ikke) (svarte med krom) De andre var greie nok synes jeg (kona likte disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 30, 2007 Er dette 18" du har på bildet? Likte faktisk felgene Det er 19" på bildet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 31, 2007 Er enig i at det kan se litt pinglete ut. Det jeg tenker er at breie dekk har dårligere gripeevne på snø/is/slaps. Derfor tenkte jeg på 205 eller 215 (hvis det finnes da) ...he he he...skjønner at også du er opptatt av dette... DU kan jo også se på svarene i den tråden jeg startet. Tenker også at 225 dim ble for bredt, ved at de kunne flyte oppå snø / is... Ser ut til at flere som kjører med 225 dim på vinter ikke har den erfaringen. Det man tror i teorien er ikke alltid det stemmer i praksis... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 2, 2007 Nå har jeg vært i alle dekkbutikkene i stavanger og Sandnes og klarer ikke å bestemme meg for hvilke felger jeg skal ha på bilen min. Vurderer S8 felgene som Christer anbefalte, men er litt usikker på om det er slike felger jeg ønsker. Noen her som har en formening om hvilke felger som passer best til Passat 06? Jeg vil helst ha felger som ikke alle andre har. Det kjipe er at det begynner å haste ganske mye nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 3, 2007 hmmm.....ingen som har meninger om felgvalg? skjerp dere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...